آفتاب

نیویورک تایمز: واشنگتن می‌خواهد به شورشیان سوری حقوق بدهد

نیویورک تایمز: واشنگتن می‌خواهد به شورشیان سوری حقوق بدهد

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: آمریکا ناامید از سیاست خود در قبال سوریه برای تغییر روند درگیری‌ها خود را برای پرداخت پول به شورشیان سوری آماده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این روزنامه نوشت: واشنگتن معتقد است این اقدام باعث می شود دمشق در مذاکرات انعطاف بیشتری به خرج دهد.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک منبع در دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا که خواست نامش فاش نشود گفت: ما در حال حاضر با یک مشکل رو به رو هستیم و آن این است که چگونه توازن نیروها را تغییر دهیم و سوری‌ها را به مذاکره وادار کنیم.

این مقام افزود که رئیس جمهوری آمریکا از نتایج استراتژی آمریکا در خصوص سوریه به شدت ناامید شده است. من هرگز رئیس جمهور را تا این حد ناامید ندیده بودم.

به نوشته نیویورک تایمز، آمریکایی‌ها هم اکنون در حال بررسی این مسئله هستند که چه کمک‌های دیگری می‌توانند برای شورشیان در سوریه فراهم آورند.

ویکتور کرمنیوک، معاون موسسه آمریکا و کانادا در این باره می‌گوید که واشنگتن از طریق افزایش کمک خود به شورشیان امید به تغییر روند در درگیری‌های سوریه دارد. آمریکایی‌ها بر این باورند که در این صورت بشار اسد در طول مذاکرات منعطف‌تر عمل خواهد کرد، اما باور اینکه شورشیان پس از دریافت تجهیزات نظامی بهتر مایل به مذاکره خواهند بود یا خیر،‌ سخت است.

وی افزود: اگر آنها می‌خواهند حمله به بشار اسد را افزایش بدهند،‌ پس آن مذاکرات صلحی که ما از آن صحبت می‌کنیم چیست؟ آنها تنها انتظار کاپیتولاسیون را دارند. من فکر نمی‌کنم در این صورت عملیات نظامی نشان دهد که اسد بازنده این مساله است، شورشیان تمایلی به مذاکره با او یا هر کسی از دولت سوریه داشته باشد.

انتهای پیام

کد N135222

وبگردی