آفتاب

اوباماخشونت علیه معترضان در ونزوئلا و اوکراین را محکوم کرد

اوباماخشونت علیه معترضان در ونزوئلا و اوکراین را محکوم کرد

تهران-ایرنا-ˈباراک اوباماˈرییس جمهوری آمریکا رفتارهای خشونت آمیز علیه معترضان و مخالفان دولت در ونزوئلا و اوکراین را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا،خبرگزاری اسوشیتدپرس روزپنجشنبه از شهرˈتولوکاˈ مکزیک گزارش داد: اوباما که در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک به اتفاق ˈاستفان هارپرˈ نخست وزیر کانادا و ˈانریکه پنا نیوتوˈرییس جمهوری مکزیک شرکت کرده بود وقایع اخیر در این دو کشور را محکوم کرد.

بر پایه این گزارش، اوباما که برای شرکت در اجلاس سران امریکای شمالی روز گذشته (چهارشنبه) به مکزیک سفر کرده است، گفت: ناآرامی و خشونت در هردو کشور ونزوئلا و اوکراین غیر قابل قبول است.

اوباما درمورد ونزوئلا گفت: به جای تلاش برای دوری جستن از معترضان و مخالفان با وارد ساختن اتهامات نادرست علیه دیپلمات های آمریکایی، دولت ونزوئلا بایدمتوجه شکایات مشروع مردم خود باشد.

رییس جمهوری آمریکا از مقامات ونزوئلا خواستار آزاد کردن معترضان بازداشتی شد.

اظهارات اوباما درحالی در مورد ونزوئلا بیان می شود که دولت ˈنیکلاس مادوروˈ روز دوشنبه گذشته به سه نفر از مقامات کنسولی آمریکا 48 ساعت وقت داد تا این کشور را ترک کنند، وی دولت اوباما رییس جمهوری آمریکا را به پشتیبانی از مخالفان متهم کرد.

درهمین حال ˈالیاس خوآˈ وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز دراین باره گفت:ˈ مقامات ارشد کنسولی آمریکا قصد داشتند با نفوذ بین دانشجویان و دانشگاه های ونزوئلایی به اسم فعالیت های صدور ویزا به اعتراضات دامن بزنندˈ.

بیش از یکهزار دانشجوی ونزوئلایی از جمله معترضانی هستند که از دوهفته قبل در خیابان های کاراکاس تظاهرات می کنند، بر اثر رویارویی نیروهای پلیس و معترضان تاکنون چهار نفر از جمله دو دانشجو و یکی از طرفداران دولت کشته و بیش از20 نفر زخمی شده اند.

مترجمام **1302** 1064
کد N135125

وبگردی