آفتاب

یک دیپلمات غربی: ایران و 1+5 بر یک برنامه دشوار توافق کردند

یک دیپلمات غربی: ایران و 1+5 بر یک برنامه دشوار توافق کردند

یک دیپلمات غربی گفت: ایران و 1+5 بر یک برنامه دشوار توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز یک دیپلمات غربی که نخواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با این خبرگزاری اعلام کرد که ایران و 1+5 بر یک برنامه دشوار توافق کردند. براساس این برنامه یک سری از مسائل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین یکی از اعضای انجمن کنترل تسلیحات در گفت‌وگو با این خبرگزاری اعلام کرد که اگر دو طرف به یک درک مشترک دست یابند و بتوانند موضوعات مورد نظر را حل کنند در این صورت گام بسیار مهمی بر خواهند داشت که این نشان‌دهنده این که هر دو طرف خواهان دستیابی به یک توافق جامع و واقعی در طول شش تا 12 ماه آینده می‌باشند، است.

این خبرگزاری در ادامه گزارشش نوشت: مذاکرات انجام شده میان ایران و 1+5 در طول چند ماه گذشته به گونه‌ای بوده است که به کاهش موثر خصومت چندین ساله ایران و غرب کمک کرده است. این مذاکرات به گونه‌ای بوده است که احتمال هرگونه درگیری تازه در خاورمیانه را کاهش داده و باعث توازن قوا در منطقه شده و همچنین بازارهای ایران را به سوی شرکتهای غربی باز کرده است.

به گزارش ایسنا، دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 در وین پس از سه روز گفت‌وگو به پایان رسید. قرار است دور بعدی مذاکرات در اواسط ماه مارس برگزار شود.

انتهای پیام

کد N135102

وبگردی