آفتاب
اشتون خبر داد:

مذاکرات وین "آغاز خوبی" برای ایران و قدرت های جهانی بود/ انجام دور جدید مذاکرات در هفدهم مارس

مذاکرات وین "آغاز خوبی" برای ایران و قدرت های جهانی بود/ انجام دور جدید مذاکرات در هفدهم مارس

رئیس تیم مذاکره کننده کشورهای 1+ 5 با ایران ضمن سازنده خواندن مذاکرات سه روزه وین از این دور از مذاکرات به عنوان "آغاز خوبی" برای مذاکرات هسته ای با این کشور یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت ایران و اعضای گروه 1+5 در مذاکرات هسته ای آغاز خوبی داشتند و این گفتگوها را به شکل سازنده به پیش برده اند. به گفته وی روز هفدهم مارس (بیست و ششم اسفند) به عنوان تاریخ انجام دور جدید مذاکرات تعیین شده است. اشتون که پس از پایان مذاکرات سه روزه وین با خبرنگاران سخن می گفت تاکید کرد دو طرف مواردی را که نیاز به بحث بیشتر در مذاکرات برای توافق نهایی دارد تعیین کرده اند.

رئیس تیم مذاکره کننده کشورهای 1+5 در ادامه اظهار داشت: ما سه روز سازنده را پشت سرگذاشتیم و طی آن تمام مواردی که نیاز است برای دستیابی به توافق نهایی در دستور کار قرار گیرد، مشخص شد. ما کار زیادی پیش رو داریم.

به گفته اشتون این کار ساده نخواهد بود، با این حال مذاکرات وین آغاز خوبی در این مسیر به شمار می رود. طبق این گزارش پیش از برگزاری دور جدید مذاکرات با حضور مقامات سیاسی، نشست کارشناسان دو طرف در اوایل ماه مارس انجام می گیرد. 

کد N135009

وبگردی