آفتاب

رییس گروه پارلمانی ایران و ترکیه هرگونه ارتباط بین رضا ضراب و ایران را تکذیب کرد

رییس گروه پارلمانی ایران و ترکیه هرگونه ارتباط بین رضا ضراب و ایران را تکذیب کرد

آنکارا - ایرنا - ˈ موید حسینی صدر ˈ رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در مجلس شورای اسلامی هرگونه ارتباط ˈ رضا ضراب ˈ را با جمهوری اسلامی ایران رد کرد.

ˈرضا ضراب ˈ تاجر ایرانی تبعه ترکیه در پی عملیات فساد مالی و ارتشا توسط پلیس و دادستان استانبول در 26 آذر ماه گذشته به همراه برخی از منتسبان به دولت ترکیه، دو نفر از فرزندان کابینه سابق و برخی از فعالان اقتصادی به اتهام فساد مالی دستگیر شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، موید حسینی صدر در گفت وگو با خبرگزاری نیمه دولتی ترکیه ˈ آناتولی ˈ گفت : پرونده رضا ضراب هیچ ارتباطی با جمهوری اسلامی ایران ندارد.

بر اساس این گزارش ، دادگاه استانبول ترکیه در هفته جاری با آزادی ˈرضا ضرابˈ و فرزندان دو وزیر سابق دولت ترکیه که به اتهام فساد مالی و ارتشاء در زندان بسر می برند، مخالفت کرد.

دادگاه استانبول با درخواست وکلای مدافع متهمان برای آزادی ضراب و فرزندان ˈمعمر گولرˈ و ˈ ظفر چاغلایانˈ وزیران مستعفی کشور و اقتصاد کابینه اردوغان تا زمان رسیدگی به پرونده آنان مخالفت کرد.

دادگاه استانبول با بیان اینکه شواهد و دلایل موجود در اختیار این سه متهم ممکن است باعث فرار آنان شود، با درخواست آزادی آنان مخالفت کرد.

دادگاه استانبول هفته گذشته حکم رفع توقیف دارایی ها و اموال رضا ضراب را صادر کرد.

دادگاه رسیدگی کننده به پرونده فساد مالی و ارتشا در دستگاه دولتی ترکیه روز جمعه گذشته هشت تن از متهمان این پرونده از جمله مدیرعامل سابق هالک بانک را آزاد کرد.

رضا ضراب تاجر ایرانی که شهروند ترکیه نیز هست، متهم به پول شویی و تخلف در تجارت طلا و انتقال ارز شده است.

دولت ترکیه و به ویژه ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه این عملیات را به عنوان کودتا علیه دولت و ضربه زدن به اعتبار حزب حاکم عدالت و توسعه در آستانه انتخابات شهرداری ها خواندند.

خاورم ** 230 **1479
کد N134797

وبگردی