آفتاب

نگاهی به روز سیزدهم بازیهای المپیک زمستانی سوچی

نگاهی به روز سیزدهم بازیهای المپیک زمستانی سوچی

روز سیزدهم بازیهای المپیک زمستانی ۲۰۱۴با توزیع ۱۵ مدال در رشته‌های مختلف دنبال شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در روز سیزدهم بازیهای المپیک زمستانی ۲۰۱۴ سوچی، نروژی‌ها خوش درخشیدند و توانستند صدر جدول رده بندی را از آلمان پس بگیرند.

در ادامه نگاهی به رویدادعای روز سیزدهم (۱۹ فوریه) می‌اندازیم.

* در رقابتهای اسکی آلپاین و در بخش مارپیچ بزرگ، تد لیجتی از آمریکا طلا گرفت و استیو می‌سی لیر و الکسیس پینتورالت هر دو از فرانسه به ترتیب به مدالهای نقره و برنز رسیدند. در این رقابت اسکی بازان ایرانی نیز حضور داشتند که محمد کیادربندسری پنجاه یکم شد و حسین ساوه‌شمشکی در جایگاه پنجاه و پنجم ایستاد.

*در رقابت‌های اسکی بیاتلون و در بخش مختلط ۲ در ۶ کیلومتر زنان و ۲ در هفت و نیم کیلومتر مردان، نروژ به مدال طل رسید، جمهوری چک به مدا نقره دست یافت و ایتالیا به مدال برنز بسنده کرد.

*در مرحله پایانی رقابت‌های باب اسلد زنان، کانادا به مدال طل رسید، و آمریکایی‌ها هم مدالهای نقره و برنز را به گردن اداختند.

*در رقابتهای اسکی صحرانوردی و در بخش اسپیرینت کلاسیک زنان، کشورهای نروژ، فنلاند و سوئد به ترتیب مدال‌های طلا، نقره و برنز را بدست آوردند.

همچنین در بخش مردان این رشته نیز کشورهای فنلاند، روسیه و سوئد به ترتیب گردن آویزهای طلا، نقره و برنز را بدست آوردند.

*رقابتهای کرلینگ در مرحله نیمه نهایی نیز دنبال شد و کانادا و سوئیس در زنان و بریتانیا و کانادا در مردان به فینال رسیدند. نتایج دیدارهای نیمه نهایی به شرح زیر است:

زنان

کانادا ۶ - ۴ بریتانیا

سوئد ۷ - ۵ سوئیس

مردان

بریتانیا ۶ - ۵ سوئد

کانادا ۱۰ - ۶ چین

*رقابت‌های اسکیت روی یخ نمایشی زنان در مرحله اجرای کوتاه نیز دنبال شد.

*در رقابتهای عاکی روی یخ و در مرحله پلی آف مردان نتایج زیر بدست آمد:

سوئد ۵ - ۰ اسلوونی

فنلاند ۳ - ۱ روسیه

کانادا ۲ - ۱ لتونی

آمریکا ۵ - ۲ چک

* رقابتهای اسنو برد پارالل مارپیچ بزرگ برگزار شد که در بخش زنان، پاتریشیا کومر از سوئیس طلا گرفت، توموکاتاکشی از ژاپن به مدال نقره رسید و آلنا زاوارزینا از روسیه به مدال برنز رسید.

در بخش مردان هم ویک ویلد از روسیه به مدال طلا رسید، نویل گالمارینی از سوئیس مدال نقره را به گردن اندخت و ژان کوشیر از اسوواکی به مدال برنز بسنده کرد.

*در رقابتهای اسکی سرعت و در بخش ۵ هزار متر مردان، مارتینا سابلیکوا از جمهوری چک مدال طلا گرفت، ایرین واست و کارین کیلیمبکر هر دو از هلند به ترتیب مدال‌های نقره و برنز را دریافت کردند.

اتتهای پیام

کد N134400

وبگردی