آفتاب

نگرانی رژیم صهیونیستی از همکاری های نظامی مصر و روسیه

نگرانی رژیم صهیونیستی از همکاری های نظامی مصر و روسیه

به دنبال انتشار اخباری در خصوص انعقاد قرارداد تسلیحاتی میان قاهره و مسکو منابع خبری از نگرانی رژیم صهیونیستی در خصوص تقویت قدرت نظامی مصر خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه صهیونیستی "دبکا" به نقل از برخی منابع اطلاعاتی رژیم اسرائیل نوشت: به دنبال انتشار خبر انعقاد قرارداد بزرگ تسلیحاتی میان مصر و روسیه نگرانی های مسئولان اسرائیلی از استحکام قدرت نظامی مصر افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: پس از سفر رسمی "عبدالفتاح السیسی"  وزیر دفاع مصر و "نبیل فهمی" وزیر خارجه این کشوربه روسیه و استقبال گرم مقامات بلند پایه روسی ازجمله "ولادیمر پوتین" رییس جمهوری این کشور از آنان، سیاستمداران و مقامات نظامی اسرائیلی دچار اضطراب و نگرانی گسترده ای شدند.

به موجب این گزارش موافقت مسکو با اعطای سلاح های بسیار پیشرفته به قاهره که باعث تغییر موازنه قوای نظامی به نفع مصر خواهد شد و همچنین حمایت پوتین از نامزدی السیسی در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور باعث تشدید نگرانی اسرائیلی ها شده است. این امر باعث شده مسئولان و کارشناسان امنیتی اسرائیل با ارزیابی مواضع خود به بررسی تغییرات احتمالی در موازنه قدرت به نفع مصر بپردازند.

این پایگاه صهیونیستی در ادامه گزارش خود نوشت: مصر درحال حاضر به عاملی برای برانگیختن نگرانی شدید اسرائیل در منطقه تبدیل شده است. این در حالی است که بعد از اعلام بازگشت آرامش به مرزهای فلسطین اشغالی و مصر در منطقه سینا در طول یک سال گذشته رژیم اسرائیل اعلام کرده بود که هیچ خطری از سوی قاهره، تل آویو را تهدید نمی کند و این تغییر موضع نشان دهنده یک خطر جدید از سوی مصر  برای اسرائیل است. به ویژه پس از آنکه این کشور اقدام به انعقاد یک قرارداد تسلیحاتی بزرگ با مسکو کرده که این اقدام به تقویت نیروی نظامی مصر می انجامد.

به موجب این گزارش، نگرانی اسرائیل در خصوص مصر پس از شکست طرحهای آمریکا در تحت کنترل درآوردن مصر دوچندان شده است.

عبدالفتاح السیسی هفته گذشته  به مسکو رفت و با مقامات بلند پایه روسی دیدار و گفتگو کرد .منابع خبری همچنین از انعقاد قرارداد تسلیحاتی گسترده ای میان قاهره و مسکو در جریان  این سفر خبر دادند.

کد N134252

وبگردی