آفتاب
لاریجانی:

تنفر پارلمانهای کشورهای اسلامی از افراطی‌گری، تروریسم و تکفیریها مشهود است

تنفر پارلمانهای کشورهای اسلامی از افراطی‌گری، تروریسم و تکفیریها مشهود است

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخورد تاکتیکی قدرتهای بزرگ با مساله تروریسم گفت: متاسفانه قدرتهای بزرگ برخورد تاکتیکی با مساله تروریسم دارند و تنفر پارلمانهای اسلامی از افراطی گری، تروریسم و تکفیری ها مشهود بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی در جلسه اختتامیه این جلاس گفت: در این اجلاس بحثهای گوناگون و همه جانبه ای در خصوص چالشهای و توانمندیهای دنیای اسلام بررسی شد.

وی اظهار داشت: جهان اسلامی امروز از توانمندیهای تکنولوژیک فنی و اقتصادی برخوردار است که این ظرفیتهای می تواند در یک نظام هم بستگی بالفعل شود و دنیای اسلام قدرت یک بازیگر مسئول را در صحنه بین المللی پیدا کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حضور تقریبا همه اعضای این اتحادیه در نهمین اجلاس نشانگر این واقعیت است که اگر تفاوتها و اختلاف عقایدی میان اعضا وجود دارد اما بر حفظ کیان اسلام و وحدت اسلامی کشورهای عضو اتحادیه هم رای هستند.

رئیس نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی یادآور شد: کشورهای اسلامی با چالشهای مشترکی مانند فشارهای ظالمانه بین المللی، تروریست، افراطی گری و برای تکفیری‌ها روبرو هستند که دغدغه کشورهای اسلامی در این خصوص نشان دهنده عزم آنها برای مبارزه با این بلایا است.

وی ادامه داد: متاسفانه قدرتهای بزرگ بر خورد تاکتیکی با مساله تروریسم دارند و تنفر پارلمانهای اسلامی از افراطی گری، تروریسم و تکفیری ها مشهود بود.

در همین رابطه نگرانی هایشان را نسبت به اقدامهای تروریستی در لبنان، افغانستان، پاکستان و یمن اعلام کردند.

وی در بخش دیگر از اظهارات خود مساله فلسطین را موضوع محورهای کشورهای اسلامی خواند گفت: رژیم صهیونیستی تصور نکند می تواند در این شرایط فرصت طلبی کرده و فشار بر مردم مظلوم فلسطین را افزایش دهد.

وی تاکید کرد: در جلسه امروز کمیته فلسطین روسای پارلمانهای کشورهای اسلامی بر لزوم کمک مالی و سیاسی به فلسطین یک صدا بودند و پیشنهاد تشکیل کمیته ای برای کمک به مردم فلسطین مطرح شد.

لاریجانی افزود: ما از وحدت گروههای فلسطینی حمایت می کنیم زیرا این وحدت به بهبود مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی کمک می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه روسای پارلمانهای کشورهای اسلامی به مردم سالاری گفت: کشورهای اسلامی ریشه سلطه گری را در نبود مردم سالاری دانسته و مردم سالاری را راهکار مبارزه با تروریسم می دانند.

وی درپایان خاطرنشان کرد: امیدواریم مصوبات این اجلاس اجرایی شود.

 

کد N134212

وبگردی