آفتاب

هند روابطش را با بحرین تقویت می کند

هند روابطش را با بحرین تقویت می کند

دهلی نو - دولت های هند و بحرین تصمیم گرفتند که روابط فیمابین را در زمینه های مختلف از طریق امضای سه قرارداد جدید تقویت کنند.

به گزارش ایرنا، ˈ حمد بن عیسی آل خلیفه ˈ پادشاه بحرین عصر چهارشنبه در دهلی نو با ˈ پراناب موکرجیˈ رییس جمهور و ˈمانموهان سینگˈ نخست وزیر هند دیدار و در مورد موضوعات مختلف دوجانبه، منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کرد.

پادشاه بحرین و رهبران هندی درطول این دیدار مبادلات تجاری فیمابین را بررسی کرده و با یکدیگر در مورد ضرورت گسترش همکاری اقتصادی در بخش های مختلف به توافق رسیدند.

پادشاه بحرین همچنین خواستار سرمایه گذاری شرکت های هندی در بخش های مختلف کشورش شد.

به گزارش خبرگزاری هندی پی تی آی، دهلی نو و منامه همچنین سه قرارداد برای تقویت روابط در زمینه های اقتصادی، ورزشی و تضمین همکاری بین موسسه خدمات خارجی وزارت خارجه هند و موسسه دیپلماتیک وزارت خارجه بحرین امضا کردند.

یادداشت تفاهم در مورد تشکیل یک ˈکمیسیون عالی مشترک برای همکاری دوجانبهˈ جای ˈکمیته مشترک را برای همکاری فنی و اقتصادی سال 1981ˈ خواهد گرفت.

کمیسیون عالی مشترک هند و بحرین تحت ریاست مشترک وزرای خارجه دو کشور به عنوان یک شبکه اصلی برای هماهنگی در زمینه ها مختلف عمل خواهد کرد.

یک هیات 150 نفره متشکل از وزرا، مقامات ارشد و تجار بحرینی آل خلیفه را در طول سفر سه روزه به هند که امروز (پنجشنبه) پایان می یابد، همراهی می کند.

آساق ** 2164 ** 275 **
کد N134208

وبگردی