آفتاب

اوباما: اکثریت اوکراینی‌ها به پیوستن به اتحادیه اروپا راغبند/خشونت‌ها را محکوم می‌کنیم

اوباما: اکثریت اوکراینی‌ها به پیوستن به اتحادیه اروپا راغبند/خشونت‌ها را محکوم می‌کنیم

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد: واشنگتن با شدیدترین وجه ممکن خشونت‌ها در اوکراین را محکوم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا که برای شرکت در نشست سران توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی به مکزیک سفر کرده است، گفت: در حال گفت‌وگو با شرکای اروپایی خود و همچنین دولت اوکراین هستیم و مخالفان تلاش می‌کنند اطمینان یابند که خشونت پایان می پذیرد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: ما ابتدا دولت اوکراین را مسئول می دانیم؛ چرا که دولت اوکراین باید با تظاهرکنندگان و برگزار کننده تظاهرات مسالمت آمیز به شیوه مناسب برخورد می کرد تا مردم اوکراین بتوانند کنار یکدیگر جمع شوند و به صورت آزاد درباره خواسته های خود بدون ترس از سرکوب گفت‌وگو کنند. باید به صورت بسیار صریح بگویم ما همانطور که چند روز آینده درباره اوکراین همکاری خواهیم داشت، قصد داریم به دقت اوضاع اوکراین را زیر نظر داشته باشیم و از دولت اوکراین انتظار داریم خویشتن‌داری نشان دهد و در مواجه با تظاهرکنندگان در تظاهرات صلح آمیز به سمت خشونت نرود.

وی افزود: ما همچنین گفتیم از برگزار کنندگان تظاهرات صلح آمیز انتظار داریم که تظاهرات مسالمت آمیز را حفظ کنند. ما اوضاع را به دقت بررسی خواهیم کرد و به همراه شرکای اروپایی و جامعه بین المللی می دانیم در صورتی که افراد قانون را زیر پا بگذارند با پیامدهایی روبرو خواهند شد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: بنابراین آمریکا به گفت‌وگو با همه طرفهای درگیری در اوکراین ادامه خواهد داد و کاملا به نفع ما است تا اطمینان یابیم مردم اوکراین می توانند خواسته های خود را بیان کنند و معتقدیم اکثریت اوکراینی ها علاقمند به پیوستن به اتحادیه اروپا و مبادلات تجاری و فرهنگی با اتحادیه اروپا هستند که این مسأله این امکان را برای آنها فراهم می آورد فرصت و شکوفایی خود را توسعه دهند اما فارغ از این امر که مردم اوکراین چگونه درباره آینده خود تصمیم می گیرند، مهم است که مردم خود این تصمیمات را بگیرند و آمریکا به تلاش آنها برای عملی کردن این تصمیمات کمک می کند.

اوباما اظهار کرد: هنوز معتقدم امکان گذار صلح آمیز در اوکراین وجود دارد اما نیاز به این دارد که دولت فعالانه به دنبال این گذار صلح آمیز باشد و مخالفان و افراد در خیابان‌ها بدانند که خشونت مسیری نخواهد بود که موجب حل این موضوع شود.

انتهای پیام

کد N134202

وبگردی