آفتاب

مقام های ایران و پاکستان درباره امنیت مرزهای مشترک دو کشور نشست برگزار کردند

مقام های ایران و پاکستان درباره امنیت مرزهای مشترک دو کشور نشست برگزار کردند

اسلام آباد - ایرنا - منابع خبری پاکستان چهارشنبه شب گزارش دادند : مقام های جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان نشست مشترکی درباره مسائل امنیتی و مرزی برگزار کردند.

به گزارش ایرنا , سرپرست هیات پاکستانی در نشست مشترک با طرف ایرانی به خبرنگاران گفت : کمیسیون مشترک مرزی میان مقام های ایران وپاکستان در شهر کویته برگزار شد و در این نشست دوطرف درباره امنیت مرزهای مشترک و فعالیت های غیر قانونی گروه های اشرار و تروریستی را مورد بحث قرار دادند.

بابر یعقوب فاتح محمد مشاور ارشد سروزیر بلوچستان وعلی میر شکاری معاون استاندار سیستان وبلوچستان کشورمان سرپرستی دو طرف مذاکره را برعهده داشتند.

این مقام پاکستانی افزود : دو طرف بر ضرورت تلاش های هماهنگ به منظور مقابله با تهدید تروریسم و اقدامات گروه های تروریستی در مرزهای مشترک تاکید کردند.

وزیر مشاور دولت در ایالت بلوچستان ، رییس پلیس بلوچستان ، رییس سپاه مرزی پاکستان در این ایالت ومقامات ارشد دولتی بلوچستان بهمراه هیات ایرانی در این نشست شرکت کردند.

بابر یعقوب فاتح محمد گفت : این نشست فردا پنجشنبه ادامه خواهد داشت و دو طرف به منظور حل و فصل مسائل مربوط به مرز مشترک پاکستان و ایران گفت وگو می کنند.

وی افزود: ایران وپاکستان روابط دوستانه وصمیمی با یکدیگر داشته و هر دو برای ارتقای سطح همکاری ها و روابط دوجانبه در آینده تلاش می کنند.

این مقام دولتی ایالت بلوچستان ادامه داد : پاکستان دارای بیش از 900 کیلومتر مرز در غرب کشور خود با ایران است و هر دو کشور با تشکیل کمیسیون مرزی مشترک که جلسات آن از چند سال قبل تداوم داشته , مسائل مربوط به مرز وموضوعات مختلف را به بحث می گذارند.

فاتح محمد گفت : دو طرف مقرر کردند که تدابیر امنیتی بیشتری باید برای امنیت بیشتر مرزها صورت گیرد.

به نقل از رسانه های خبری ؛ روز اول این نشست در هتل مرکزی شهر کویته زیر نظر تدابیر شدید امنیتی وبا حضور نیروهای پلیس ، پرسنل سپاه مرزی که در اطراف هتل مستقر شده بودند ساعتی قبل به پایان رسید.

دیدار و نشست میان مقامات اجرایی دو کشور به منظور رفع سوء تفاهم پس از ربوده شدن پنج ماموران مرزی ایران در شامگاه هفدم بهمن ماه جاری (ششم فوریه) صورت گرفته است.

گروه تروریستی جیش العدل وابسته به شبه نظامیان ادعا کردند که ماموران مرزی کشورمان را ربوده و به خاک پاکستان منتقل کرده اند.

آساق ** 1095**536
کد N134112

وبگردی