آفتاب

مراسم اهدای جوایز چهارمین دوره مسابقه کتابخوانی شهید مطهری در لبنان

مراسم اهدای جوایز چهارمین دوره مسابقه کتابخوانی شهید مطهری در لبنان

همشهری آنلاین: مراسم اهدای جوایز چهارمین دوره مسابقات کتابخوانی از آثار شهید مطهری عصر روز گذشته ۲۶ بهمن ماه با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بیروت لبنان برگزار شد.

اندیشه > اندیشه‌اجتماعی- همشهری آنلاین:
مراسم اهدای جوایز چهارمین دوره مسابقات کتابخوانی از آثار شهید مطهری عصر روز گذشته ۲۶ بهمن ماه با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بیروت لبنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم اهدای جوایز برگزیدگان چهارمین دوره مسابقه کتابخوانی از آثار استاد شهید مطهری عصر روز گذشته 26 بهمن ماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی ، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ، غضنفر رکن آبادی ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و سید هاشم صفی الدین معاون اجرایی جنبش حزب الله لبنان و جمعی از مسئولان فرهنگی این کشور برگزار شد.

براساس این گزارش ، فراخوان این مسابقه کتابخوانی از آثار استاد شهید مطهری ، اردیبهشت ماه امسال همزمان با سالروز شهادت آن استاد در سطح 5 دانشگاه لبنان منتشر و کتاب «المعرفه ، العقلیه و القلبیه» شامل گزیده آثار شهید مطهری به رقابت میان دانشجویان گذاشته شد که با استقبال با شکوه دانشجویان روبرو شد.

این گزارش می افزاید : در این مسابقه که از کتاب فوق که به زبان عربی ترجمه شده ، برگزار گردید ، بیش از 2500 نفر از دانشجویان شرکت کردند که به 25 نفر از برگزیدگان لوح سپاس و هدایای فرهنگی اهدا شد.

کتاب "المعرفة‌ العقلیة والقلبیة" که ترجمه عربی گلچینی از آثار استاد شهید مرتضی مطهری درباره شناخت انسان و خدا و جایگاه عقل و قلب در مسیر تکامل به سوی خداوند است، قبلاً در میان دانشجویان داوطلب به شرکت در این مسابقات توزیع شده و طی یک ماه و نیم جلسات بحث و بررسی و دسته‌بندی مطالب این کتاب در دانشگاه‌ها و مراکز مختلف فرهنگی لبنان برگزار شد.

در روز مسابقه نیز بیش از 2500 شرکت‌کننده از دانشگاه‌های مختلف لبنان از جمله دانشگاه ملی لبنان، دانشگاه آمریکایی بیروت، دانشگاه سنت جوزف، دانشگاه اسلامیه، دانشگاه عربی بیروت و غیره در شهرهای بیروت، نبطیه، صور، بعلبک و هرمل به‌طور همزمان با شرکت در آزمون سراسری مسابقه علامه شهید مطهری با یکدیگر به رقابت پرداختند.

کد N134017

وبگردی