آفتاب

نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب درباره اسرای فلسطینی

نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب درباره اسرای فلسطینی

نشست اتحادیه عرب با حضور نمایندگان دائم کشورهای عضو در خصوص وضعیت بحرانی اسرای فلسطینی امروز (چهارشنبه) در مقر اتحادیه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه الاهرام، نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب امروز در مقر این اتحادیه با محوریت بررسی اوضاع اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر اسرائیل و تلاش‌های جهان عرب برای کاهش رنج‌های آنها آغاز شد.

در این نشست که ریاست ‌آن را عاشور بوراشد، نماینده لیبی در اتحادیه عرب بر عهده دارد، عیسی قراقع، وزیر امور اسیران و آزادگان فلسطین و نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب نیز حضور دارند.

عیسی قراقع در جریان این نشست، اعضا را در جریان وضعیت نامناسب اسرای فلسطینی و محرومیت آنها از حداقل حقوق انسانی قرار داد و خواهان دخالت کشورهای عربی در پاسخ گفتن به اقدامات ناقض حقوق بشر رژیم صهیونیستی شد.

نبیل العربی نیز در سخنانی در آغاز این نشست گفت: مساله اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی نیازمند توجه بسیار کشورهای عربی است چرا که ما شاهد آن هستیم که اسرای فلسطینی با اقدامات خشونت‌آمیز بسیاری از سوی رژیم اشغالگر اسرائیل مواجه هستند.

وی افزود: اسرائیل با اسرای فلسطینی به شکل تحقیرآمیزی برخورد می‌کند و هیچ توجهی به مساله‌ای حقوق بشر این اسرا ندارد.

از سوی دیگر، محمد صبیح، معاون دبیرکل اتحادیده عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی کشورهای عربی در این خصوص گفت: مساله اسرای فلسطینی از مهمترین قضایای اتحادیه عرب به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: اتحادیه عرب اولین نهادی است که طرح روز همبستگی جهانی با اسرای فلسطین در 17 آوریل هر سال را ارائه کرد.

محمد صبیح اظهار داشت: در این نشست مساله‌ امکان ایجاد یک صندوق برای حمایت از اسرای ‌آزاد شده و همچنین مساله وضعیت اسرا در زندان‌های رژیم اشغالگر اسرائیل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: اسرای فلسطینی از کمبود شدید امکانات پزشکی رنج می‌برند و در حالی که بیماری‌های خطرناکی جان آنها را تهدید می‌کند تنها با مسکن و آرام‌بخش معالجه می‌شوند.

انتهای پیام

کد N133910

وبگردی