آفتاب

اظهارات نمایندگان گروه‌های عربی، آفریقایی و آسیایی در اختتامیه بین‌المجالس اسلامی

اظهارات نمایندگان گروه‌های عربی، آفریقایی و آسیایی در اختتامیه بین‌المجالس اسلامی

در مراسم اختتامیه نهمین اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی نمایندگانی از سه گروه عربی، آفریقایی و آسیایی اظهاراتی را مطرح و از میزبانی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این اجلاس قدردانی کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد العربی خلیفه، رییس مجلس الجزایر در مراسم اختتامیه نهمین اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی ضمن قدردانی از مجلس شورای اسلامی، رییس جمهور و دولت و ملت ایران برای برگزاری موفق اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی گفت: امیدواریم مصوبات اجلاس بتواند پیوندها را تقویت کند تا تلاش‌ها برای مقابله با منازعات قدیم و جدید یکپارچه شود.

وی افزود: امیدواریم فلسطین بتواند کشور خود را به پایتختی قدس برپا کند.

رییس مجلس الجزایر با بیان این که پارلمان‌های اسلامی نمایندگان اقشار وسیعی از ملت‌های خود هستند گفت: ما برای ایران آرزوی پیشرفت بیش‌تر می‌کنیم و آمادگی داریم تا برای برگزاری موفق اجلاس دهم بین‌المجالس کشورهای اسلامی در کنار مالی که برگزاری اجلاس را برعهده دارد، بایستیم.

جمیل چیچک، رییس مجلس ترکیه نیز در اظهارات کوتاهی با اشاره به عملیات تروریستی امروز چهارشنبه در لبنان، رحمت و مغفرت را برای مسلمانانی که در عملیات‌های تروریستی کشته می‌شوند خواستار شد.

او افزود: ما در این اجلاس مصوبات مهمی داشتیم که امیدواریم باعث خیر و برکت برای همه جهان اسلام باشد.

رییس مجلس ترکیه از رییسان پارلمان‌های اسلامی، دبیرکل بین‌المجالس کشورهای اسلامی، کارشناسان و میزبانان اجلاس قدردانی کرد.

نماینده مجلس گینه نیز به نمایندگی از گروه آفریقایی گفت: کشورهای مسلمان آفریقا آمادگی دارند نقش خود را برای تحقق اهداف کشورهای اسلامی ایفا کنند و شاخص‌های موجود را به خوبی دنبال کنند.

وی افزود: ما باید راه خود را مجددا بررسی و اهداف را شناسایی کنیم تا در کوتاه‌مدت و بلند مدت به این اهداف دست یابیم.

نماینده مجلس گینه با اشاره به برگزاری نشست آتی بین‌المجالس کشورهای اسلامی در مالی به عنوان یک کشور آفریقایی گفت: همه ما جزو یک منطقه هستیم و همبستگی ما می‌تواند راز موفقیت باشد.

انتهای پیام

کد N133863

وبگردی