آفتاب
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اقدامات غرب علیه ایران :

ما باید خودمان را تحمیل کنیم نه اینکه بجنگیم

ما باید خودمان را تحمیل کنیم نه اینکه بجنگیم

تهران- ایرنا- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: غرب حاضر نخواهد بود در شمال خلیج فارس و در این منطقه یک بار دیگر یک قدرت بزرگ اقتصادی، علمی و فناوری به صورت مستقل در کانون انرژی جهان را به این سادگی تحمل کند لذا ما باید خودمان را تحمیل کنیم نه اینکه بجنگیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محسن رضایی عصر چهارشنبه در سومین همایش پیشرفت و توسعه علمی در کشور با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت : تکیه گاه بیشتر بخش های این سیاست ها، دانش و فناوری است.

امروز سهم دانایی و دانش در پیشرفت کشورها بیشتر شده است اما در کشور ما با چنین شاخص هایی فاصله داریم.

وی با تاکید بر اینکه باید انقلاب دانایی و دانش در کشور ایجاد شود، خاطرنشان کرد: آماری در کشور وجود دارد که ما می توانیم به بالاترین شاخص های علمی دست یابیم که از جمله این آمارها می توان به جایگاه علمی ایران در سال 2013 اشاره کرد که رتبه 15 را به خود اختصاص داده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در بخش علوم نانو رتبه هشتم را به دست آورده و در مسئله فناوری هسته ای نیز پیشرفت قابل توجهی در منطقه بجز پاکستان و اسرائیل که پاکستان از چین و اسرائیل از غربی ها گرفته است، داشته ایم.

رضایی افزود: فناوری های هسته ای، جهش در نانو و پژوهش های علمی نشان می دهد برای تحول علمی در کشور استعداد بالایی وجود دارد.

وی اظهارداشت: همچنین اسناد بالادستی از جمله سند چشم انداز 20 ساله وجود دارد که براساس آن ما باید از بعد علمی و فناوری در منطقه اول شویم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما جامعه ای هستیم که 300 سال ما را له کردند، گفت: در آن چیزی که ما تحویل گرفتیم از تمدن بزرگ، فرهنگ و دانشگاه های ما چیزی باقی نمانده بود؛ 100 سال جریان مشروطه و ملی شدن نفت برای این بود که ما عظمت گذشته خود را به دست بیاوریم.

رضایی با بیان اینکه قبول داریم که تخریب های صورت گرفته یک شبه درست نمی شود، تاکید کرد: اگر می خواهیم یک کار اساسی کنیم و تحول علمی را در کشور رقم بزنیم تا به تحول اقتصادی و صنعتی دست یابیم باید همت ها را بلند کنیم در غیر این صورت نمی توانیم جهش لازم را داشته باشیم.

وی اظهارداشت: در مجمع تشخیص مصلحت نظام، دبیرخانه را براساس سیاست پژوهش محور تنظیم کرده ایم به طوری که در اکثر سیاست های تنظیم شده بنای ما بر گرفتن نظرات کارشناسی کشور است.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از ارتباط با انجمن علمی به صورت نظام مند خوشحال هستیم و آن را به نفع خود می دانیم، گفت: ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام پنج کمیسیون تخصصی داریم که این کمیسیون ها در مجموع حدود 40 کمیته در زیر مجموعه خود دارند که سیاست ها از این کمیته ها خارج می شود و پس از بررسی در مجمع ، خدمت رهبر معظم انقلاب ارسال می شود.

رضایی افزود: در حال حاضر کشور در وضعیت خاصی قرار دارد و همانطور که رهبر معظم انقلاب در مقدمه سیاست اقتصاد مقاومتی گفتند ما واقعا با یک جنگ تمام عیار اقتصادی مواجه هستیم؛ البته همه حمایت می کنیم که مذاکرات نه تنها پیش رود بلکه به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: اما روشن است که غرب حاضر نخواهد بود در شمال خلیج فارس و در این منطقه یک بار دیگر یک قدرت بزرگ اقتصادی، علمی و فناوری به صورت مستقل در کانون انرژی جهان را به این سادگی تحمل کند لذا ما باید خودمان را تحمیل کنیم نه اینکه بجنگیم.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای تحمیل استراتژی تحمیل بر غرب ، نیاز به تحرک بیشتر در جامعه داریم و باید یک تلاش جدی از سوی نخبگان صورت بگیرد.

سیام(3)9254**1449
کد N133819

وبگردی