آفتاب
منابع نزدیک به هیات ایرانی در گفتگو با ایرنا:

مذاکرات در سطح کارشناسی ادامه دارد/ 1+5 در حال رایزنی با یکدیگر هستند

مذاکرات در سطح کارشناسی ادامه دارد/ 1+5 در حال رایزنی با یکدیگر هستند

وین - ایرنا - یک منبع نزدیک به هیات مذاکره کننده هسته ای ایران اعلام کرد: مذاکرات ایران و گروه 1+5 در وین در سطح کارشناسی ادامه دارد .

این منبع که خواست نامش بیان نشود، روز چهارشنبه پس از پایان دیدار محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا به وین افزود: مشورت ها و رایزنی های 1+5 نیز همزمان با یکدیگر ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، به نظر می رسد طرفین به رغم مفید بودن بحث ها و نیز شفاف و صریح مطرح کردن موضوعات مورد نظر خود برای گنجاندن در دستور کار مذاکرات جامع برای گام نهایی، بر سر برخی موضوعات اختلاف نظرهایی دارند که آنها را باید در سطوح فنی و کارشناسی حل و فصل کنند تا به نظر واحدی دست یابند.

این منبع نزدیک به هیات مذاکره کننده هسته ای بدون اشاره به این اختلاف نظرها گفت: پس از مشورت طرفین با یکدیگر، مجددا خانم اشتون و دکتر ظریف نشست دیگری با حضور معاونان خود خواهند داشت تا نتایج این نشست ها را جمع بندی کنند.

یک منبع دیگر نیز در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا با بیان اینکه طرفین در حال مشورت با یکدیگر هستند، تصریح کرد: چنانچه طرفین به نظر واحدی دست یابند، تدوین پیش نویس دستور کار مذاکرات جامع را آغاز خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، تاکنون ظریف و اشتون و نیز معاونان وزرای خارجه 7 کشور دو دور با یکدیگر مذاکره کرده اند.ظریف و اشتون دومین بار برای جمع بندی مباحث مطرح شده در نشست معاونان وزرا با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

مذاکرات ایران و 1+5 از روز گذشته (سه شنبه) در وین اتریش به منظور تعیین دستور کار و چارچوب مذاکرات جامع برای تدوین گام نهایی آغاز شده است.

سیام 1572
کد N133817

وبگردی