آفتاب
نماینده پارلمان سوریه:

مشکلات سوریه تنها با رای و نظر مردم این کشور قابل حل است

مشکلات سوریه تنها با رای و نظر مردم این کشور قابل حل است

تهران - ایرنا - نماینده مجلس سوریه با بیان اینکه بهترین راه برای حل و فصل درگیری های سوریه مذاکره است، گفت: بحران سوریه مشکل ملت این کشور بوده و هر راه حلی در این زمینه باید مطابق رای و رضایت مردم سوریه باشد.

ˈماجده قطیطˈ روز چهارشنبه در حاشیه نهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی در تهران به خبرنگار ایرنا گفت: مشکل کنونی سوریه مشکل ملت این کشور است و هر راه حلی که برای آن پیشنهاد می شود باید مطابق رضایت و رای مردم سوریه و فارغ از تحمیل باشد.

رییس اتحادیه امور زنان سوریه افزود: ملت و دولت سوریه هیچ یک گزینه نظامی را راه حل مناسبی برای حل و فصل بحران داخلی این کشور نمی دانند، بلکه همه معتقدند که گفت و گو بهترین راه برای یافتن راهکاری جهت حل و فصل این درگیری ها است.

قطیط از جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهم ترین حامی مردم سوریه در کنفرانس ها و مجامع بین المللی یاد کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و مقامات این کشور همواره در تمام زمینه ها از مردم سوریه حمایت کرده اند.

وی توضیح داد: ایران نقشی فعال و سازنده در جهان دارد و جمهوری اسلامی کشوری است که در حمایت از مستضعفان سراسر جهان به ویِِژه جهان عرب پیشتاز بوده و نقش محوری ایفا کرده است.

نماینده پارلمان سوریه ادامه داد: نبود ایران در اجلاس ژنو مقدمه شکست این مذاکرات بود و همین خلاء سبب شد که نشست های ژنو برای حل و فصل بحران سوریه به نتیجه نرسد.

قطیط به تحریم های مختلفی که سوریه با آن روبه رو است اشاره کرد و از کمک های گوناگون و همدردی دولت و مردم ایران به سوریه قدردانی کرد.

نهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی از روز گذشته در تهران آغاز شده و امروز پایان می یابد.

خاورم**9152 **1010
کد N133807

وبگردی