آفتاب
ممدوحی:

آرامگاه امامزادگان پناهگاه روحی مردم هستند

آرامگاه امامزادگان پناهگاه روحی مردم هستند

یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بقاع متبرکه و آرامگاه امامزادگان مایه آرامش روحی مردم و مشاور فوق‌العاده‌ای برای اسرار مردم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، آیت‌الله حسن ممدوحی در دومین همایش بزرگداشت امامزادگان استان قم افزود: مدیریت در اسلام یکی از معجزه‌های این دین است که اگر انسان در این مسئله تحلیل کند معجزه تنها انداختن عصا نیست معجزه مهم معجزه عقلانی است که اسلام مملو از آن است.

وی ادامه داد: مدیریت فوق العاده بشر در اسلام که در پیامبر(ص) نمود و ظهور دارد و ایشان سمبل مدیریت اسلامی هستند خود یک معجزه است و باید در این زمینه مجلداتی نوشته شود.

وی افزود: مدیریت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی گستره عظیمی در اسلام است و یکی از گستره‌های اجتماعی اسلام وجود امامزادگان است که در سرتاسر کشورهای اسلامی پخش شده‌اند.

ممدوحی بیان کرد: بیش از600 امامزاده در قم است و تاکنون جمع‌آوری خوبی از این آمار انجام نشده است و برگزاری این همایش امیدواریم فتح بابی برای جلسات دیگر باشد که تک تک امامزادگان مورد تحقیق و بررسی قرار گیرند.

وی با بیان این‌که «آثار، روحیات و تحصیلات امامزادگان باید مورد بررسی قرار گیرند» تصریح کرد: امامزادگان در روستاهای دور افتاده نیز مرکز تجمع مردم و برآورده شدن حاجات آنان هستند و بزرگترین گشایش عقده‌ها در مراکزی چون امامزاده‌ها است.

این عضو مجلس خبرگان افزود: امامزادگان مایه آرامش روحی مردم و مشاور فوق العاده‌ای برای اسرار آنان هستند و برخی افراد غم‌هایی دارند که به نزدیک‌ترین فرد خود نمی‌توانند بگویند، اما در کنار ضریح امامزاده هر فرد اسرار خود را بازگو می‌کند و عقده از دل می‌گشاید.

وی گفت: اهل بیت هیچ گاه فراموش نمی‌شوند و مدیریت ابقای ملت در این است که در بقاع مدیریت شود زیرا مرقد منور امامزادگان هدیه فوق‌العاده‌ای برای امت است.

وی اظهار کرد: هر امامزاده نمونه‌ای از نحوه تربیت در اسلام است و کسانی در این دین تربیت می‌شوند که در زندگی و مرگ خود مایه حیات و الگو برای همگان هستند.

انتهای پیام

کد N133696

وبگردی