آفتاب
آیت‌الله نوری‌همدانی:

جهان اسلام در برابر صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها چاره‌اندیشی کند

جهان اسلام در برابر صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها چاره‌اندیشی کند

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی گفت: جهان اسلام باید در برابر صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها چاره اندیشی کند.

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی گفت: جهان اسلام باید در برابر صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها چاره اندیشی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در درس خارج فقه در مسجد اعظم در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: مشکلات کنونی در جهان اسلام به ویژه وضعیت تاسف بار سوریه نیازمند راهکارهایی جدی برای برون رفت از این شرایط است .

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها، غربی‌ها و تکفیری‌ها مهم‌ترین مشکلات جهان اسلام هستند و باید در مقابله با این مستکبران چاره اندیشی کنیم.

این مرجع تقلید وحدت مسلمانان را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: مسلمانان باید با هوشیاری در برابر صهیونیست‌ها و جریان تکفیری وحدت خود را حفظ کنند تا بتوانند به عظمت و اقتدار گذشته خود بازگردند.

نوری‌همدانی ادامه داد: جهان استکبار و صهیونیست‌ها همه توان خود را علیه جمهوری اسلامی ایران و نظام اسلامی‌مان بسیج کرده‌اند اما جمهوری اسلامی در اوج اقتدار و عظمت در جهان قرار دارد و باید هوشیارانه در برابر استکبار به مقابله بپردازیم.

وی با بیان این‌که «خداوند هیچ گاه بشریت را بدون سرپرست رها نمی‌کند» افزود: خدای متعال هرگز بشریت را بدون راهنما و سرپرست رها نمی‌کند و جهان در هیچ زمانی بدون حجت و راهنما نیست.

نوری‌همدانی آماده سازی برای ظهور را یکی از وظایف مهم مسلمانان خواند و گفت: اگر ولی عصر(عج) هنوز ظهور نکرده است به دلیل آماده نبودن شرایط برای ظهور است و اگر مسلمانان زمینه را برای ظهور آماده کنند امام زمان(عج) و حجت حق ظهور خواهد کرد.

وی با ذکر مشخصات عالمان دینی طبق سخن امام علی(ع) اظهار کرد: عالمان دینی دارای صفات ارزشمندی همچون عبادت و تزکیه نفس هستند و هیچ گرایشی به دنیا ندارند.

این استاد حوزه علمیه همچنین ولایت مداری را راهگشای وحدت و مقابله با توطئه‌های دشمن خواند و حوزه یادآور شد: اگر جامعه دارای یک رهبر فقیه، مدبر و آگاه به زمانه بود می‌تواند در مسیر هدایت قرار گیرد و مشکلات را از میان ببرد.

انتهای پیام

کد N133690

وبگردی