آفتاب

اعضای اتحادیه مجالس اسلامی بر حمایت از زنان و خانواده تاکید کرد

اعضای اتحادیه مجالس اسلامی بر حمایت از زنان و خانواده تاکید کرد

تهران - ایرنا - اعضای اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با تصویب گزارش قطعنامه کمیته حقوق بشر، زن، خانواده و کودک بر حمایت از حقوق زنان و خانواده تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، اسماء موسوی نماینده کمیته حقوق بشر، زن و خانواده نهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی این گزارش را در مراسم اختتامیه این اجلاس قرائت کرد.

در این گزارش آمده است: هدف قراردادن جان ها و املاک خصوصی در سرزمین های فلسطینی و سایر مناطق نشان از سستی دولت ها در حمایت از زنان مسلمان دارد.

در بند دیگری از این گزارش تاکید شده است: کشورهای غربی افتخار می کنند که از حقوق زنان دفاع می کنند اما روز به روز از نقش زنان در این کشورها کاسته ها می شود.

کمیته حقوق بشر، زن، خانواده و کودک نهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در این گزارش یادآور شد: کشورهای اسلامی باید برای حضور زنان در نقش های مهم و کلیدی زمینه های لازم را فراهم کنند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: زن مسلمان باید نقش متمایز و سازنده ای داشته باشد و حداقل کشورهای اسلامی 30 درصد از مجالس خود را به حضور زنان اختصاص دهد.

در این گزارش همچنین با تاکید بر رعایت حقوق زنان و کودکان تصریح شد: بسیاری از مشکلات به وجود آمده در اثر تبلیغات علیه زنان باید برطرف شود.

همچنین در این گزارش از کشورهای مسلمان خواسته شد در برابر تبلیغات تکفیری ها علیه زنان ایستادگی کنند و برای اجرایی کردن مواد این پیش نویس دبیرخانه ای برای الزام آور کردن کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی تشکیل دهند.

سیام(3)**9103**9132**1336
کد N133685

وبگردی