آفتاب
حاشیه های مذاکرات ایران و 1+5؛

خبرنگاران در انتظار نتیجه مذاکرات وین

خبرنگاران در انتظار نتیجه مذاکرات وین

وین - ایرنا - مذاکرات ایران و گروه 1+5 در شهر وین اتریش وارد دومین روز شده و دهها خبرنگار در «آستریا سنتر» وین که برای استقرار خبرنگاران در نظر گرفته شده است، منتظر اعلام نتایج مذاکرات هستند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به وین، خبرنگاران از روز گذشته (سه شنبه) تاکنون ساعت های متمادی در انتظار اعلام نتیجه ساعت ها مذاکرات طرفین هستند.

مذاکرات ایران و گروه 1+5 همچنان ادامه دارد و تاکنون معاونان وزرای خارجه 7 کشور دو دور با یکدیگر مذاکره کرده اند.

** برخی خبرنگاران و فیلمبرداران نیز در لابی هتل محل اقامت هیات های ایران و 1+5 مستقر شده اند اما تنها می توانند تا محدوده خاصی تردد کنند چرا که هتل «پاله کوبورگ» در زمره هتل هایی در وین بوده که از ضریب امنیتی بالایی برخودار است و برای ورود به طبقات آن تنها افراد باید در آن هتل اقامت داشته باشند.

** مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مذاکرات را مفید توصیف کرد.

** فقط دور اول مذاکرات به ریاست ظریف و اشتون در مقر اروپایی سازمان ملل متحد برگزار شد و طرفین ادامه مذاکرات را تاکنون در هتل محل اقامت خود در «پاله کوبورگ» برگزار کرده اند.

** تندیس مشاهیر و دانشمندان ایرانی در محوطه مقر اروپایی سازمان ملل متحد در وین توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

** خبرنگاران رسانه های مختلف جهان که برای پوشش اخبار مذاکرات ایران و 1+5 در وین حضور یافته اند، منتظر آن هستند تا ببینند آیا مذاکرات به روز سوم کشیده می شود یا اینکه تا پایان روز چهارشنبه پایان می یابد چرا که برخی از آنها باید پرواز خود را در صورت طولانی شدن مذاکرات به تعویق بیندازند.

**دیپلماسی فعال دکتر ظریف در وین بگونه ای است که او هم صفحه فیس بوکش را به روز می کند، هم مذاکرات را هدایت و راهنمایی کرده و هم دیدارهایی جداگانه با شخصیت ها و مقامات مختلف دارد. او حتی به پرسش های دانشجویان دانشگاه دنور آمریکا نیز از وین پاسخ داد.

** خبرنگاران تمام طول شبانه روز چهارشنبه را در انتظار کسب نتیجه مذاکرات بودند و از همین رو پس از تعطیل شدن محل آستریا سنتر در لابی هتل پاله کوبورگ حضور یافتند.

** قرار است فردا (پنجشنبه) ظریف و اشتون در نشستی خبری نتیجه مذاکرات دو روزه را اعلام کنند. از آنجا که این نشست خبری در آستریا سنتر برگزار خواهد شد، تدابیر امنیتی برای برگزاری این نشست خبری، هر لحظه بیشتر شد تا جایی که از خبرنگاران خواستند بدلیل اینکه چهارشنبه شب نشستی برگزار نمی شود، این محل را ترک و صبح فردا (پنجشنبه) مراجعه کنند.

سیام1572
کد N133680

وبگردی