آفتاب

رئیس شورای اروپا : به تشدید خشونتها در اوکراین پاسخ می دهیم

رئیس شورای اروپا : به تشدید خشونتها در اوکراین پاسخ می دهیم

تهران - ایرنا - رئیس شورای اروپا روز چهارشنبه که این اتحادیه به سرعت درمورد تشدید خشونت ها در اوکراین از طریق اعمال تحریم های هدفمند پاسخ خواهد داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی اینترفاکس ، هرمان وان رومپوی رئیس شورای اروپا خاطر نشان کرد که این اتحادیه به دقت نظاره گر تشدید ناآرامی ها در اوکراین است و به سرعت تدابیر لازم را اتخاذ خواهد کرد.

وی افزود : آنهایی که عامل خشونت در اوکراین بوده اند باید پاسخگوی اقداماتشان باشند. مقامات اوکراین باید حقوق بنیادین در این کشور ا تضمین کنند.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا طرفهای درگیر در اوکراین را به انجام مذاکره با هدف پایان دادن به بحران سیاسی تشویق کرد. وی افزود: اتحادیه اروپا همچنان آماده حمایت از اصلاحات در اوکراین و مدرن شدن اوکراین است.

در همین حال جفری پایت سفیر آمریکا در اوکراین اعلام کرد که واشنگتن، ویکتور یانوکوویچ را مسئول تشدید بحران اخیر در اوکراین می داند.

سفیر آمریکا در اوکراین این اظهارات را به دنبال دیدار با وزیر امور خارجه اوکراین مطرح کرد.

این دیپلمات آمریکایی افزود: از این لحظه به بعد، آمریکا، ویکتور یانوکوویچ را مسئول هر آنچه در اوکراین رخ دهد می داند.

جفری پایت خاطر نشان کرد که با این حال آمریکا همچنان به این مسئله معتقد است که بحران در اوکراین را می توان از طریق مذاکره حل و فصل کرد.

همزمان با تشدید موج جدید خشونت ها در اوکراین، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وزرای خارجه این اتحادیه را برای برگزاری نشستی فوق العاده در روز پنج شنبه فراخواند.

این اقدام کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درحالی انجام شده که درخواست هایی برای اعمال تحریم علیه دولت و مقامات کی یف مطرح شده است.

در بحبوحه اعلام انزجار رهبران اروپایی نسبت به موج جدید خشونتها در اوکراین، اشتون در بیانیه ای اعلام کرد که اتحادیه اروپا در نهایت در مورد اعمال تحریم هایی که عامل بحران و خشونتهای اخیر در اوکراین بوده اند، بررسی هایی را انجام خواهد داد.

مترجمام**9234**1547
کد N133646

وبگردی