آفتاب

واکنشها به انفجار بیروت/ سعد حریری خواهان خروج حزب‌الله از سوریه شد

واکنشها به انفجار بیروت/ سعد حریری خواهان خروج حزب‌الله از سوریه شد

ایسنا نوشت:

نخست‌وزیر اسبق لبنان انفجارهای امروز(چهارشنبه) در جنوب این کشور را به شدت محکوم کرد و از نیروهای وابسته به حزب‌الله در سوریه خواست تا از این کشور خارج شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری لبنان 24، سعد الحریری، نخست‌وزیر اسبق لبنان انفجارهای امروز در جنوب بیروت را به شدت محکوم و تاکید کرد: اگر هدف از این عملیات تروریستی رساندن این پیام به لبنانی‌هاست که لبنان حتی پس از تشکیل دولت از اقدامات تروریستی در امان نخواهد بود، ما مجددا تاکید می‌کنیم که لبنان در مقابله با تروریسم و اقدامات تروریستی که با هدف فتنه‌افکنی و ناکام گذاشتن تلاش‌های مسئولان لبنانی صورت می‌گیرد، موضع یکپارچه‌ای دارد.

وی از مسئولان لبنانی خواست تا به تعقیب تروریست‌ها و ناکام گذاشتن اهداف آنان ادامه دهد.

الحریری همچنین از مردم لبنان خواست تا به همبستگی ملی و همکاری با دولت جدید پایبند بوده و به مسئولیت‌های خود در این باره به ویژه در این مرحله حساس عمل کنند.

وی تاکید کرد: این رخداد تاکیدی بر این مساله است که لبنان باید از آتش بحران سوریه دور باشد و نیروهای وابسته به حزب‌الله باید از سوریه خارج شده و به قوانین مذاکرات ملی در معاهده "بعبدا" پایبند باشند.

الحریری ادامه داد: خداوند لبنان را حفظ کند و رحمت خود را بر روح شهیدان این کشور بفرستد و سلامتی و صبر به زخمی‌شدگان عنایت کند.

منابع خبری لبنان امروز از وقوع دو انفجار انتحاری در جنوب بیروت خبر دادند که یکی از این انفجارها در نزدیکی ساختمان مرکز فرهنگی ایران رخ داد و گروه تروریستی "عبدالله عزام" مسئولیت آن را بر عهده گرفت. این انفجار به کشته شدن دستکم پنج تن و زخمی شدن 80 تن دیگر انجامید.

در همین حال تمام سلام، نخست وزیر لبنان نیز انفجارهای امروز بیروت را محکوم کرد. به گزارش تسنیم، تمام سلام ضمن ابراز انزجار از انفجارهای تروریستی در بئر حسن بیروت اعلام کرد: انفجار منطقه بئر حسن در واقع پیامی از سوی تروریست ها برای ادامه طرح های مرگبار آنها در لبنان و مورد انزجار است.
نخست وزیر لبنان بیان کرد: در فضای جدید و مثبت کنونی که ناشی از شکل گیری دولت جدید لبنان بوده و مورد استقبال لبنانی‌ها قرار گرفته است، تروریست ها با انفجار در یک منطقه امن غیرنظامی بر عزم خود برای آسیب رساندن به لبنان و لبنانی ها و ایجاد فتنه میان ساکنان آن تأکید کردند.
وی افزود: پیام تروریست ها رسید و ما با همبستگی با یکدیگر و در سایه حمایت ارتش و نیروهای امنیتی که به آنها دستور برخورد کوبنده با عاملان تروریستی داده شده است با آنها برخورد می کنیم. 

5252

کد N133613

وبگردی