آفتاب
/نشست کمیته فلسطین بین‌المجالس اسلامی/

رییس پارلمان امارات:پارلمان‌های اسلامی تاریخ فلسطین را احیا کنند

رییس پارلمان امارات:پارلمان‌های اسلامی تاریخ فلسطین را احیا کنند

رییس پارلمان امارات از پارلمان‌های کشورهای اسلامی خواست تا در صدد احیای تاریخ فلسطین برآیند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد احمد المر رییس پارلمان امارات در نشست سوم کمیته دائمی امور فلسطین که در حاشیه دومین روز از نهمین اجلاس بین‌المجالس اسلامی برگزار شد، با تاکید بر ضرورت بازگشت وحدت بین گروه‌های فلسطینی، اظهار کرد: همه ما باید تلاش کنیم ماهیت و هویت اصیل اسلامی قدس حفظ شود زیرا دشمنان صهیونیستی تلاش دارند جوهره حقیقی قدس را از بین ببرند و آن را با تاریخ شصت ساله خود گره بزنند در حالیکه این تاریخ سه هزار ساله مربوط به مردم اصیل فلسطین است.

وی با بیان اینکه بسیاری از نمادهای اسلامی و آثار باستانی اسلامی از سوی اسرائیلی‌ها مورد تهدید قرار گرفته است، تاکید کرد: پارلمان‌های اسلامی باید درصدد این باشند که تاریخ فلسطین را احیا کنند و در این مسیر مراکز آکادمیک و فرهنگی می‌توانند در جهت احیای هویت اصیل تاریخی و آثار باستانی اسلامی در فلسطین موثر باشند.

رییس پارلمان امارات خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی می‌خواهد یک مساله ظالمانه را عادلانه جلوه دهد و ما می‌خواهیم این اشتباه تاریخی را تصحیح کنیم. همه ما در دنیای اسلام با فلسطینی‌ها همدردی می‌کنیم و باید ببینیم چطور می‌توانیم این همدردی را به یک توانمندی مالی تبدیل کنیم.

محمداحمد المر اضافه کرد: باید بررسی کنیم که بیش از یک میلیارد نفر مسلمان چطور می‌توانند از مساله فلسطین حمایت کنند. چرا ما نتوانیم کمکی انجام دهیم؟ ما باید به مسائل مربوط به جغرافیا و حفظ اسامی توجه کنیم و قدس و فلسطین را در نقشه‌های جغرافیایی حفظ کنیم.

انتهای پیام

کد N133569

وبگردی