آفتاب
رییس جمهوری در دیدار رییس مجلس الجزایر:

ایران و الجزایر باید برای برقراری امنیت و ثبات منطقه‌ای همکاری‌های خود را توسعه دهند

ایران و الجزایر باید برای برقراری امنیت و ثبات منطقه‌ای همکاری‌های خود را توسعه دهند

رئیس‌جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس مجلس الجزایر روابط دو کشور را مثبت ارزیابی و بر ضرورت توسعه مناسبات همه‌جانبه میان ایران و الجزایر تأکید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با بیان اینکه "تحولات انقلاب الجزایر و پیروزی‌های آن برای ملت ایران با اهمیت بود"، گفت: ملت الجزایر از گذشته نزد ملت ایران به عنوان ملتی انقلابی شناخته می‌شد.

وی با بیان اینکه "ما از توسعه همکاری‌های ایران و الجزایر خوشحال هستیم"، اظهار کرد: نظرات و آراء ایران و الجزایر در مسائل گوناگون منطقه‌ای و بین‌المللی به یکدیگر نزدیک است و از اینکه روابط پارلمانی دو کشور خوب است خرسند هستیم.

روحانی با اشاره به اینکه "منطقه شمال آفریقا و منطقه خاورمیانه امروز از مسائل مختلفی رنج می‌برند و باید برای رفع آنها چاره‌اندیشی کرد"، افزود: ایران و الجزایر باید در زمینه برقراری امنیت و ثبات منطقه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقا همکاری‌های خود را توسعه دهند.

بر اساس این گزارش، رئیس مجلس الجزایر نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌های گرم بوتفلیقه رئیس‌جمهور کشورش به دکتر روحانی و تبریک سی‌ و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب الجزایر و انقلاب اسلامی ایران مهمترین تحولات قرن گذشته بوده‌اند.

محمدالعربی ولد خلیفه ادامه داد: روابط ایران و الجزایر روابطی تاریخی و دیرینه است بویژه اینکه این روابط را دو انقلاب مردمی به هم پیوند زده است.

وی همچنین روابط دو کشور را صمیمی و نزدیک توصیف و ابراز امیدواری کرد این روابط در همه زمینه‌ها بویژه در بخش‌های تجاری و اقتصادی توسعه یابد تا از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در دو کشور به بهترین شکل استفاده شود.

محمدالعربی ولد خلیفه همچنین خاطرنشان کرد: برای تدوام ثبات و امنیت در منطقه نباید اجازه دهیم دخالت خارجی بویژه دخالت نظامی صورت گیرد.

رئیس مجلس الجزایر افزود: همکاری‌های بسیار خوبی میان دو کشور مسلمان ایران و الجزایر در جهان اسلام وجود دارد که می‌تواند نقش مهمی در وحدت امت اسلامی داشته باشد.

انتهای پیام

کد N133559

وبگردی