آفتاب

یونسی: گروه های تروریستی مانع توسعه و وحدت هستند

یونسی: گروه های تروریستی مانع توسعه و وحدت هستند

تهران- ایرنا- دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با بیان اینکه فعالیت گروه های تروریستی مانع توسعه و وحدت میان ملت هاست، گفت: علمای اسلامی باید به دنبال وحدت ملی و طرد گروه های تندرو باشند تا موانع برادری مسلمانان برداشته شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی روز چهارشنبه در دیدار شیخ طاهر القادری رییس گروه منهاج القرآن پاکستان با بیان اینکه ایران و پاکستان دو کشور برادر اسلامی هستند، گفت: ایران و پاکستان در طول تاریخ بیشتر از دو برادر بوده اند و اشتراکات تاریخی، اسلامی و فرهنگی دو کشور بسیار عمیق و ریشه دار بوده است.

دستیار ویژه رییس جمهوری ادامه داد: ملت ایران و پاکستان دو کشور و دو ملتی هستند که در برخی مقاطع به دلیل دخالت کشورهای بیگانه و برخی کشورهای مدعی اسلام در منطقه از هم فاصله گرفته اند.

یونسی با تاکید بر اینکه از حضور گروه های افراطی و فعالیت آن ها در پاکستان رنج می بریم، اضافه کرد: اقدامات تروریستی در کشورهای همسایه نگران کننده است و جای سوال دارد که چگونه گروهایی همچون القاعده، طالبان و افراطیون خارج از قدرت دولت به صورت آزادنه فعالیت کنند.

وی، ربایش 5 نفر از سربازان کشورمان از سوی گروه های افراطی و بردن آن ها به داخل پاکستان را نمونه ای از فعالیت آزادانه این گروه ها دانست و تصریح کرد: حضور گروه های افراطی در پاکستان هم چنین بهانه ای برای دخالت نظامی آمریکا در این کشور شده است.

دستیار ویژه رییس جمهوری با انتقاد از دولت پاکستان در کنترل نکردن گروه های تروریستی، اظهار داشت: امیدواریم با هوشیاری و بیداری ملت ها، پاکستان جایگاه واقعی خود در شبه قاره هند را به دست آورد.

یونسی ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر امنیت در پاکستان افزایش یابد و مردم ایران و پاکستان بتوانند به خوبی درکنار یکدیگر زندگی کنند.



** همکاری ملت ایران و پاکستان قدرت اسلام را افزایش می دهد

شیخ طاهر القادری رییس گروه منهاج القرآن پاکستان نیز در این دیدار به تردد زایران پاکستانی برای زیارت امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: برخی کشورهای مدعی اسلام به دنبال ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی به ویژه ایران و پاکستان هستند.

وی با تاکید بر اینکه همکاری ملت ایران و پاکستان می تواند قدرت اسلام را افزایش دهد، افزود: اگر همبستگی ملت ایران و پاکستان صرف نظر از روابط دولت ها افزایش یابد، افغانستان هم می تواند در دایره این همکاری نقش خوبی ایفا کند.

رییس گروه منهاج القرآن همچنین دو ملت ایران و پاکستان را برادر خواند و ادامه داد: متاسفانه در پاکستان کشورهای استکباری تسلط یافته اند و این اراده دولت برای مقابله با تروریسم را از بین برده است.

وی اظهار امیدواری کرد با آگاهی مردم و بیداری آن ها، حکومت های مستقلی در این کشور شکل گیرند تا بتوانند با هرگونه افراط گری و تسلط عده ای خاص بر کشور مقابله کنند.

سیام(3)1429**1535
کد N133476

وبگردی