آفتاب

نماینده مجلس جیبوتی درباره خطر تروریسم برای جوامع اسلامی هشدار داد

نماینده مجلس جیبوتی درباره خطر تروریسم برای جوامع اسلامی هشدار داد

تهران- ایرنا- خانم ˈنیموعطیهˈ نماینده مجلس جیبوتی در حاشیه نهمین کنفرانس مجالس اسلامی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، مهمترین چالش پیش روی مسلمانان را افراط گرایی و تروریسم خواند.

عطیه امروز (چهارشنبه) به خبرنگار ایرنا گفت: غرب با تبلیغات دروغین خود علیه اسلام می خواهد به نوعی تروریسم را با اسلام مرتبط جلوه دهد.

وی افزود: عدالت، کرامت ومحبت سه اصل معرف اسلام است، اما خشونت گرایی با این سه مولفه تضاد دارد.

وی با دعوت از مسلمانان برای حفظ وحدت و یکپارچگی، اجلاس تهران را فرصتی برای تعمیق ارتباطات وهمکاری بیشتر کشورهای اسلامی دانست.

نماینده مجلس جیبوتی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام از هرگونه تجمع و وحدت مسلمانان بیم دارند و گسترش همکاری کشورهای اسلامی موجب تضعیف آنها می شود.

وی با اشاره به طرح مساله فلسطین در اجلاس تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس به بزرگترین چالش پیش روی کشورهای اسلامی پرداخته است واعضای سازمان همکاری اسلامی باید با استفاده از این فرصت گرانبها دست به کار شده راه حل جدی برای این مساله پیدا کنند.

وی پدیده اسلام هراسی را یکی دیگر از ترفندهای دشمنان اسلام دانست وگفت: هدف این پدیده شوم تضعیف اسلام و نشان دادن چهره ای منفی از آن است.

اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در سال 1999 با هدف معرفی و ترویج اصول والای اسلام با تاکید بر جنبه های گوناگون تمدنی آن و نیز تقویت روابط پارلمانی بین کشورهای عضو تشکیل شد و جمهوری اسلامی ایران از بنیانگذاران این اتحادیه به شمار می رود.

مترجمام ** 1453 *1446
کد N133237

وبگردی