آفتاب

تظاهرات اعتراضی در مقدونیه

تظاهرات اعتراضی در مقدونیه

بلگراد- ایرنا- چندصد نفر از شهروندان مقدونیه روز گذشته (سه شنبه) با تجمع در خیابان های شهر اسکوپیه پایتخت این کشور در اعتراض به ورشکستگی شرکت ها و پایین بودن استاندارد زندگی خود تظاهرات کردند.

به گزارش ایرنا از منابع خبری، تظاهرکنندگان ضمن اعتراض به سیاست اقتصادی دولت و استاندارد پایین زندگی در شعارهای خود اعلام کردند که اگر تغییراتی در سیاست دولت برای رفاه شهروندان ایجاد نشود سناریویی بدتر از بوسنی و هرزگوین برای مقدونیه بوجود خواهد آمد.

اعتراضات به سیاست های دولت مقدونیه که در پایتخت این کشور برگزار شد با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد که بنابر گزارش های دریافت شده حداقل 4 نفر مجروح و چند نفر از تظاهرکنندگان نیز دستگیر شده اند.

پس از تظاهرات ضددولتی گسترده در شهرهای مختلف فدراسیون بوسنی و هرزگوین درخصوص وضعیت نابسامان اقتصادی، اجتماعی و رفاهی که از 14 روز پیش شروع شده و هنوز نیز ادامه دارد، تظاهرات هایی در اعتراض به اوضاع نامناسب اقتصادی و رفاهی و اجتماعی نیز در مونته نگرو و مقدونیه برگزار شده است.

کشورهای برآمده از یوگسلاوی سابق به دلیل جنگ های دهه 90 میلادی در منطقه بالکان غربی با معضلات اقتصادی زیادی مواجه شده اند و حکومت های این کشورها تلاش دارند که با جذب سرمایه داران خارجی و عضویت در اتحادیه اروپا تا حدودی بر این مشکلات غلبه کنند.

پایین آمدن رشد اقتصادی و کاهش تولیدات صنایع و همچنین روند ناصحیح خصوصی سازی شرکت های دولتی در برخی از کشورهای بالکان غربی که منجر به بیکاری هزاران نفر از شاغلین کارخانه ها و شرکت ها شده است را می توان از دلایل عمده نارضایتی مردم در این کشورها توصیف کرد.

اروپام**2061**1337
کد N133235

وبگردی