آفتاب

لاریجانی: همکاری های ایران و ترکیه در کمک به حل مسائل جهان اسلام حائز اهمیت است

لاریجانی: همکاری های ایران و ترکیه در کمک به حل مسائل جهان اسلام حائز اهمیت است

تهران - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی ایران در دیدار با رئیس مجلس ترکیه گفت: همکاری های دو کشور در کمک به حل مسائل جهان اسلام از اهمیت فراوانی برخوردار است.

به گزارش ایرنا از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی؛ علی لاریجانی روز چهارشنبه در دیدار با جمیل چیچک؛ حضور هیات پارلمانی ترکیه در اجلاس اخیر تهران را نشانه عمق دوستی و مودت میان دو کشور دانست و گفت: ترکیه از کشورهای مهم و تاثیرگذار منطقه است و همکاری های دو کشور در کمک به حل مسائل جهان اسلام از اهمیت فراوانی برخوردار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافقات دو کشور در زمینه های مختلف گفت: توسعه مناسبات دو کشور مورد حمایت مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

لاریجانی ترکیه را دوست و برادر ارزشمندی برای ایران دانست و گفت: رایزنی و همکاری دو کشور در عرصه روابط دوجانبه و منطقه اهمیت فراوانی دارد.

رئیس مجلس ترکیه نیز با قدردانی از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در توجه و اهتمام ویژه برای حل مسائل جهان اسلام گفت: ریاست ایران بر اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی در تحکیم و تقویت وحدت مسلمانان تاثیر به سزایی دارد.

جمیل چیچک با اشاره به روابط دو کشور گفت: گسترش ارتباطات همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران به عنوان اصلی مهم در سیاست خارجی ترکیه قرار دارد.

وی با اشاره به اوضاع حساس منطقه و جهان اسلام خواستار افزایش رایزنی و مشورت دو کشور به منظور یافتن راه حل مشکلات منطقه شد.

سیام**1348** 1418
کد N133031

وبگردی