آفتاب
/نطق میان‌دستور/

طاهری: تیم مذاکره‌کننده مظهر استقامت ملت در مذاکرات باشد

طاهری: تیم مذاکره‌کننده مظهر استقامت ملت در مذاکرات باشد

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به ادبیات رییس جمهور در سخنرانی 22 بهمن خود گفت که ادبیات آشتی برازنده کشور ما نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدعلی طاهری در ابتدای نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از حضور انقلابی مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن خاطر نشان کرد: این حضور بصیرت‌مندانه آن طور که ولی امر جهان حضرت امام خامنه‌ای فرمودند، مظهر وحدت، استقامت وعدم تسلیم در برابر زورگویی آمریکا جهانخوار است و به ما خدمتگزاران مردم در قوای سه‌گانه یادآوری می‌کند در عرصه داخلی و خارجی بدون چشم داشت به بیگانگان برای حل مشکلات مردم حرکت کنیم.

این نماینده مجلس در ادامه حادثه تصادف اتوبوس در محور گرگان به تهران را تسلیت گفت و برای درگذشتگان آن حادثه آرزوی مغفرت کرد.

او همچنین تاکید کرد که از مسوولین انتظار داریم به این مسئله رسیدگی فوری کنند.

طاهری با اشاره به اقتصاد مقاومتی پیشنهاد داد در اسرع وقت کارگروه مشترکی بین دولت و مجلس تشکیل شود و راهکاری اجرایی این مسئله تنظیم شود تا منویات مقام معظم رهبری محقق شود.

نماینده مردم گرگان در بخش دیگری از صحبت ‌های خود به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: ضمن حمایت مجدد از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای انتظار داریم یک قدم از حقوق مسلم ملت نشینند و مظهر استقامت ملت در این مذاکرات باشند. 1+5 از دولتهای بی‌منطق و زیاده‌خواه تشکیل شده است دولتهای که سلاح‌های هسته‌ای صهیونیست را می بینند و چیزی نمی‌گویند و حتی بدتر از آن مطابق خواست رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند ولی حق مسلم ما در داشتن انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز را بر نمی‌تابند و در مذاکرات زیاده طلبی می‌کنند.

او افزود: اینکه برخی فکر می‌کند مشکل از سلاح هسته‌ای است ساده‌انگاری مشخصی است چرا که مشکل آنان اصل اسلام‌،نظام اسلامی و رهبری الهی ولی فقیه است. سلاح هسته‌ای و حقوق بشر بهانه است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به مواضع رییس جمهور در 22 بهمن و اجلاس بین‌المجالس اسلامی اشاره کرد و گفت: از مواضع انقلابی‌ ایشان در اجلاس بین‌المجالس و 22 بهمن تشکر می‌کنم انتظار ما نیز همین مواضع است اما ایشان به آشتی ملی اشاره کردند آیا مردم ما با هم قهرند که باید آشتی کنند؟ ادبیات آشتی ملی که برگرفته از رهنمودهای آقای هاشمی رفسنجانی برازنده کشورهای جنگ‌زده است نه ملت ایران که وحدت بی‌نظیر را در همان راهپیمایی نشان دادند.

طاهری درباره فتنه سال 88 نیز متذکر شد: فتنه 88 در پی ایجاد رخنه در صفوف به هم پیوسته ملت بود و به برکت رهبری مقام معظم رهبری و بصیرت ملت شکست خورد، فتنه‌ای آمریکایی‌- انگلیسی- صهیونیستی که هنوز با بی‌شرمی تمام از سران داخلی آن حمایت می‌کنند.

او از شهید علیرضا ستاری از شهدای مبارزه با فتنه یاد کرد و گفت: کسانی که از آن فتنه مدیریت و حمایت کردند و هنوز پاسخگو نیستند باید در روز قیامت به شهدا و خانواده‌شان پاسخگو باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه به سبد کالای اعطا شده از سوی دولت نیز انتقاد کرد وافزود: عدم تدبیر در زمان و نحوه توزیع این سبد مشکلاتی برای مردم به وجود آورد ضمن اینکه خیلی از اقشار آسیب‌پذیر مشمول این سبد نشدند انتظار مردم این است که شیوه مذکور در اسرع وقت ممکن اصلاح شود و طبقات محروم هم بتوانند آن را دریافت کنند.

نماینده مردم گرگان در پایان به بخشی از مشکلات حوزه انتخابیه‌اش اشاره کرد. حل سریع مشکل تبدیل وضعیت در ادارات دولتی،‌تخصیص منابع بیشتر برای سرمایه در حال گردش، ساماندهی جذب نیرو در دستگاه‌ها،‌احداث راه‌آهن گرگان – تهران، تسریع در ساخت بیمارستان‌های در دست احداث،‌توجه وزارت جهاد کشاورزی به نیازهای کشاورزان و تقویت اعتبارات روستاها از جمله مواردی بود که طاهری متذکر شد.

انتهای پیام

کد N133012

وبگردی