آفتاب
ادامه تور آسیایی ولیعهد سعودی؛

ریاض در پی جایگزین کردن همپیمانان غربی/ عربستان به همکاریهای هسته ای با آسیا چشم دوخته است

ریاض در پی جایگزین کردن همپیمانان غربی/ عربستان به همکاریهای هسته ای با آسیا چشم دوخته است

همکاریهای تجاری و هسته ای از جمله محورهای مهم مذاکرات ولیعهد عربستان در سفر آسیایی اش عنوان شد که در پی یافتن همپیمانان موثر در آسیا است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الشرق الوسط، ولیعهد عربستان پس از ژاپن در ادامه سفر آسیایی خود راهی هند و مالدیو شد.

"سلمان بن عبدالعزیز" عصر شنبه عربستان را به مقصد مالدیو، هند، پاکستان و ژاپن ترک کرد و روز گذشته نیز در توکیو با امپراطور ژاپن دیدار کرد.

ولیعهد عربستان در این سفر درباره گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و سرمایه گذاری گفتگو کرد و بیش از 200 تجار عربستانی و ژاپنی در این مذاکرات شرکت داشتند.

در همین حال مدیر شورای تجاری عربستان سعودی و ژاپن بر لزوم افزایش همکاریها و کمک به بخش خصوصی به منظور اتقای همکاریهای تجاری میان دو کشور تاکید کرد.

در ادامه این گزارش آمده است که حجم مبادلات تجاری عربستان سعودی و ژاپن به 56 میلیارد دلار رسیده است که این موضوع نشان دهنده افزایش همکاریها میان دو کشور است.

در همین حال سفیر ژاپن در عربستان سعودی در گفتگو با عرب نیوز بر لزوم داشتن روابط طولانی مدت میان دو کشور تاکید کرد و گفت: توکیو و ریاض از زمان ایجاد روابط دیپلماتیک رابطه بسیار خوب و مستحکمی را با یکدیگر داشتند.

سلمان بن عبد العزیز در سفر به پاکستان علاوه بر گفتگو درباره مسائل منطقه و همکاریهای نظامی چندین قرارداد کلان نظامی را با اسلام آباد در ازای دستیابی به فناوری هسته ای نظامی امضا کرد.

ولیعهد عربستان پس از پاکستان در ادامه سفر 15 روزه آسیایی خود به ژاپن سفر کرد و قرار است که پس از ژاپن به هند و مالدیو سفر کند که دانش هسته‌ ای نظامی از جمله محورهای مهم سفر سلمان بن عبدالعزیز به دهلی نو عنوان شده است.

این سفر درحالی انجام می شود که تلاشهای عربستان برای ترغیب مقامات آمریکایی در زمینه فشار بر ایران بی فایده بوده و ریاض هم اکنون در پی یافتن همپیمانان موثر در آسیا به ویژه آسیای شرقی و جایگزین کردن آنها به جای همپیمانان غربی است.

کد N132913

وبگردی