آفتاب

سوچی 2014/ نتایج روز دوازدهم بازیهای المپیک زمستانی

سوچی 2014/ نتایج روز دوازدهم بازیهای المپیک زمستانی

روز دوازدهم بازی‌های المپیک زمستانی در حالی به پایان رسید که کشورهای هلند و نروژ بیشترین مدال را در این روز بدست آوردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دوازدهمین روز بازهای المپیک زمستانی ۲۰۱۴ سوچی در رشته‌های مختلف دنبال شد که برخی نتایج مهم را در ادامه می‌خوانید:

*در اسکی آلپاین و در بخش مارپیچ بزرگ زنان، تینا می‌یز از اسلوونی طلا گرفت، آنا فنینگر از اتریش مدال نقره را بدست آورد و ویکتوریا ربنسبورک از آلمان به مدال برنز رسید.

*در رقابت‌های بیاتلون و در بخش ۱۵ کیلومتر مردان، امیل هگل اسونسن از نروژ به مدال طلا رسید، مارتین مارتین فورکید از فرانسه مدال نقره را بدست آورد و اوندریج موراوک از چک برنز گرفت.

*رقابت‌های باب اسلد زنان در مراحل اول و دوم با راهیابی نفرات برتر به مراحل بعد پیگیری شد.

*در رقبات‌های کرلینگ مردان، برتیانیا ۸ بر ۵ نروژ را شکست داد.

*در رقابت‌های اسکی آزاد و در بخش هاف پایپ مردان، دیوید وایس از آمریکا طلا گرفت، مایک ریدل از کانادا به مدال نقره رسید، و کوین رولند از فرانسه مدال برنز را به گردن انداخت.

*در رقابت‌های هاکی روی یخ نیز نتایج زیر بدست آمد:

مردان

اسلوونی ۴ - ۰ اتریش

روسیه ۴ - ۰ نروژ

چک ۵ - ۳ اسلواکی

لتونی ۳ - ۱ سوئیس

* زنان

فنلاند ۴ - ۰ روسیه

آلمان ۳ - ۲ ژاپن

*در رقابت‌های اسکی نوردیک مردان نیز جوجن گراباک از نروژ طلا گرفت، منگوس هوودال موان دیگر نروژی مدال نقره را بدست آورد و فابین ریسل از آلمان به مدال برنز رسید.

*در رقابت‌های اسکیت روی یخ مسیر کوتاه و در بخش ۳ هزار متر زنان، تیم‌های کره جنوبی، کانادا و ایتالیا به ترتیب مدال های طلا، نقره و برنز را بدست آوردند.

همچنین رقابت های اسکیت روی یخ مسیر کوتاه در بخش‌های ۵۰۰ متر مردان و ۱۰۰۰ متر زنان با راه یابی نفرات بر‌تر به مراحل بعدی دنبال شد.

*در رقابت‌های اسنوبرد و در بخش کراس مردان، پیر والتیر از فرانسه مدال طلا گرفت، نیکولای اولیونین از روسیه به مدال نقره رسید و الکس دیبولد از آمریکا مدال برنز را به گردان انداخت.

*در رقابت‌های اسکی سرعت و در بخش ۱۰ هزار متر مردان هر سه مدال را هلندی بدست آوردند. در این رقابت‌ها جوریت برسما، اسون کرامر و باب دی ژنگ به ترتیب اول تا سوم شدند.

انتهای پیام

کد N132904

وبگردی