آفتاب
/نهمین اجلاس بین‌المجالس اسلامی/

نماینده چاد: شکوفایی ملل اسلامی موجب مقابله با خشونت و بنیادگرایی می‌شود

نماینده چاد: شکوفایی ملل اسلامی موجب مقابله با خشونت و بنیادگرایی می‌شود

نماینده مجلس ملی چاد گفت که شکوفایی ملل اسلامی می‌تواند زمینه‌های لازم را برای مقابله با خشونت و بنیادگرایی فراهم کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نماینده مجلس ملی چاد، در دومین روز از نهمین اجلاس بین‌المجالس اسلامی اظهار کرد: کشورهای اسلامی در اعتقاد به ارزش‌های یکسان یعنی ارزش‌ها و تمدن اسلامی با یکدیگر هم عقیده هستند و همه ما اهداف یکسانی برای رهنمون شدن به ایده‌آل‌ها در جهت صلح و عدالت داریم.

وی ضمن اعلام همبستگی کشور چاد با اتحادیه بین‌المجالس خاطرنشان کرد: جهان اسلام امروز با بحران‌های عمیقی مواجه است که مخالف اصل صلح و همبستگی است و در این شرایط همبستگی اسلامی می‌تواند خواسته مشروع کشورهای اسلامی باشد.

نماینده مجلس ملی چاد تصریح کرد: کشور من علی‌رغم امکانات کمی که در اختیار دارد آمادگی لازم را برای مبارزه با خشونت و ایجاد صلح و امنیت در جهان داراست و ما در پی انجام اقداماتی جهت ایجاد صلح در منطقه دارفور هستیم که اعزام نظامیان به این منطقه نیز در همین راستا صورت گرفته است.

وی با بیان این که کشور چاد متاثر از بحران آفریقای مرکزی است، ادامه داد: این بحران کشورهای مسلمان و شهروندان ما را تحت تاثیر قرار د اده و نیازمند اقدامات انسانی است و باید برای حل این بحران در جهت کمک به قربانیان اقدامات لازم انجام شود.

نماینده مجلس ملی چاد با اشاره به تاکید کشورش بر ارتقاء جایگاه زنان توجه به وضعیت جوانان و آوارگان گفت: انجام اقداماتی در جهت توسعه پایدار از اولویت‌های ماست و یکی از اهداف ما در همین زمینه حفاظت از محیط زیست، حفظ منابع طبیعی و بهبود شرایط زندگی انسان‌هاست.

نماینده مجلس ملی چاد خشک شدن دریاچه این کشور را از معضلات بشری دانست و تاکید کرد:‌ مقابله با فقر و بنیادگرایی و ایجاد توسعه پایدار از اهداف بین‌المجالس اسلامی است که باعث می‌شود بتوانیم زیرساخت‌های لازم را در کشورهای اسلامی ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد که شکوفایی ملت‌های مسلمان می‌تواند زمینه مقابله با خشونت بنیان گرایی فراهم کند زیرا برخی کشورها سعی دارند از این طریق بین کشورهای مسلمان جدایی بیندازند.

نماینده مجلس ملی چاد در پایان با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از جمهوری اسلامی برای برگزاری نهمین اجلاس بین‌المجالس اسلامی قدردانی کرد.

انتهای پیام

کد N132771

وبگردی