آفتاب
/نطق میان‌دستور/

استخدام نیروهای بومی در منطقه، درخواست نماینده چابهار از رییس‌جمهور

استخدام نیروهای بومی در منطقه، درخواست نماینده چابهار از رییس‌جمهور

نماینده چابهار ضمن محکوم کردن گروگانگیری مرزداران ایران در مرز ایران و پاکستان خواهان استخدام نیروهای بومی در نیروی انتظامی،‌ارتش، سپاه و مرزداری‌ها شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یعقوب جدگال عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در نطق میان دستور خود ضمن محکوم کردن گروگانگیری مرزداران ایران ابراز امیدواری کرد که با تلاش های دیپلماتیک هر چه سریعتر مرزداران کشور آزاد شوند.

وی همچنین با تشکر از مردم برای حضورشان در راهپیمایی روز 22 بهمن خطاب به رییس جمهور گفت: آقای رییس جمهور ما را دریابید ما نعمت و فرصتی برای نظام هستیم جوانان ما از استخدام‌ها تقلبی و پارتی‌بازی در رنج‌اند. اجازه دهید جوانان ما در نیروی انتظامی‌،ارتش،‌سپاه و مرزداری‌های استخدام شوند و برای حفاظت از خاک این کشور شهید شوند. اقدامی برای جلوگیری از گزینش های تعصبی انجام دهید. به کشاورزی ما برسید.

جدگال با انتقاد از شرایط آموزش و پرورش در استان سیستان وبلوچستان گفت: با به کارگیری سرباز معلم‌ها و معلمان حق‌التدریس آموزش و پرورش در استان عملا از بین رفته است، فضاهای آموزشی ما بسیار کم است و سهمی در تدوین کتب درسی نداریم ما خواهان تربیت نیروی بومی و استفاده از نیروهای محلی در استان هستیم.

وی در ادامه خواهان تامین وسایل گرمایشی و سرمایشی برای مناطق گرمسیر و سردسیر استان سیستان و بلوچستان شد و تاکید کرد که تبعیض در استان بیداد می‌کند.

این عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در ادامه نطق خود خطاب به وزیر بهداشت خواهان جذب نیروهای بومی در مراکز بهداشتی و درمانی شد و گفت: بسیاری از مراکز درمانی ما پزشک ندارند شعبه بین‌المللی دانشگاه چابهار باید هر چه سریعتر پذیرش دانشجو را آغاز کند.

جدگال با ابراز نارضایتی از توزیع آرد نانوایی در سیستان و بلوچستان خطاب به وزیر صنعت،‌معدن و تجارت گفت: متاسفانه آرد توزیع شده در استان اغلب در بازار سیاه فروخته می‌شود چرا که نباید کالاهای اساسی از کمرگ چابهار تخلیه شوند و تخلیه آنها از بنادر دیگر صورت می‌گیرد.

وی همچنین در تذکری به وزیر راه خواهان بهبود وضعیت راه‌های روستایی‌، جلوگیری از پذیرش نیروی غیربومی در کادر بنادر،‌رسیدگی به وضعیت مسکن روستایی و تعیین تکلیف زمین‌های منابع طبیعی دراستان شد و خطاب به وزیر نیرو اظهار کرد: مهار آبهای سطحی می‌تواند سالانه هزار نفر اشتغال ایجاد کند اما هیچ اقدامی برای این کار انجام نشده است. با وجود اینکه اقداماتی برای برق‌رسانی به روستاها انجام شده هنوز بسیاری از روستاها هنوز برق ندارند و لازم است اقداماتی سریعی در این خصوص انجام شود.

وی در پایان خواهان رونق صیادی در استان شد و خطاب به وزیر کشور خواهان رسیدگی به تقسیمات کشور و همچنین تعیین تکلیف شوراهای محلی در بخش ها و روستاها شد.

انتهای پیام

کد N132770

وبگردی