آفتاب

حاجی‌دلیگانی: جلسه صبح امروز تلفیق غیرقانونی برگزار شده است

حاجی‌دلیگانی: جلسه صبح امروز تلفیق غیرقانونی برگزار شده است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطاری در مورد جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق گفت: تغییراتی در ارقام هدفمندی و بعضی مصوبات بود که باید اصلاح می شود لذا تلفیق برای اصلاح این موضوع جلسه داشت.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطاری در مورد جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق گفت: تغییراتی در ارقام هدفمندی و بعضی مصوبات بود که باید اصلاح می شود لذا تلفیق برای اصلاح این موضوع جلسه داشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین علی حاج دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در جلسه علنی امروز پس از این که اجازه نیافت تا اخطار خود را مطرح کند و بعد از اینکه مجلس دستور خود را دنبال کرد، در اخطاری اظهار کرد: به چه مجوز قانونی نمی‌گذارید که اخطار و تذکر به موقع، سروقت و در بزنگاه آن مطرح شود؟

وی خطاب به ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، گفت: حق جلوگیری از بیان تذکر به هیات رئیسه و جنابعالی و دیگران داده نشده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر با استناد به اصل 52 قانون اساسی اظهار کرد: هر گونه تغییر در ارقام بودجه تابع مراتب مقرر در قانون خواهد بود و این اصل قانون اساسی است. همچنین ماده 45 آئین‌نامه داخلی مجلس صراحتا اشاره دارد که کمیسیون تلفیق تا زمانی جلسات آن رسمیت دارد که لایحه بودجه سالانه کشور به تصویب نهایی برسد.

وی افزود: روز دوشنبه شاهد بودیم که آخرین اصلاحات در مورد ایراد شورای نگهبان به انجام رسید و تا هم اکنون نیز خبری از این که شورای نگهبان مطلبی را مغایر قانون اعلام کرده باشد، نداریم. در واقع در جلسه روز دوشنبه به طور کامل کار بودجه تمام شده است، مگر این که خلافش ثابت شود.

حاجی دلیگانی تاکید کرد: امروز صبح به چه دلیل اعضای کمیسیون تلفیق دعوت شدند تا جلسه تشکیل شود. این کار چه وجاهت قانونی داشته است.آیا می‌خواهند در این جلسه جداول را مورد دستکاری قرار دهند در حالی که جداول در جلسه یکشنبه 20 بهمن ماه سال جاری در زمان رسیدگی به لایحه بودجه پس از اعلام لاریجانی – رئیس جلسه – به رای گذاشته شده و به تصویب مجلس رسیده است.

وی با تاکید بر این که کمیسیون تلفیق چرا امروز به جداول ورود کرده و کار غیرقانونی را انجام داده است،‌گفت: اصل 85 هم که اتفاق نیافتاده است که کمیسیونی موضوع را بررسی کند کاری که امروز صبح کمیسیون تلفیق انجام داده خلاف قانون اساسی و آئین‌نامه مجلس بوده است. بنده می‌گویم توبه کنید از کاری که مشروعیت نداشته و صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی بر عهده داشت، با استناد به ماده 196 آیین نامه داخلی مجلس در پاسخ به این اخطار گفت: اخطاری که شما می خواستید مطرح کنید در موضوع نبود و من به شما گفتم که اخطارتان را هم گوش می‌کنیم اما ابتدا باید موضوع در دستور بررسی شود زیرا اخطار شما نظر به بحث نبوده است.

نایب رییس مجلس همچنین در مورد جلسه صبح امروز تلفیق اینگونه توضیح داد: با رفع ایراداتی که شورای نگهبان داشته است تغییری در ارقام هدفمندی و بعضی از مصوبات اتفاق افتاد و باید اینها در بودجه تصحیح می‌شد لذا کمیسیون تلفیق برای اصلاح این موارد جلسه داشت و در این راستا تصمیماتی را اتخاذ کند و جلسه صبح برای نهایی شدن بود؛ ضمن اینکه اکنون اگر موردی باشد نظر هیات رییسه کمیسیون تلفیق را دریافت کرده و آن را اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N132753

وبگردی