آفتاب

مالکی: پایان القاعده نزدیک است/ خشونت‌های عراق نتیجه بحران سوریه است

مالکی: پایان القاعده نزدیک است/ خشونت‌های عراق نتیجه بحران سوریه است

نخست وزیر عراق ضمن دفاع از استراتژی و راهبرد دولت خود در مقابله با تروریسم تاکید کرد: جنگ و درگیری‌ها در عراق از جنگ داخلی سوریه ناشی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، نوری مالکی، نخست وزیر عراق ضمن دفاع از راهبرد و استراتژی دولت خود در مقابله با تروریسم متعهد شد که القاعده را که همواره مراکز دولتی به ویژه مراکز وابسته به ارتش و پلیس را هدف حمله قرار می‌دهد، ریشه‌کن کند.

وی در ادامه افزود: جنگ علیه تندروها و تروریست‌ها در عراق بخشی از جنگ و مبارزه بزرگتری است که از جنگ داخلی سویه ناشی می‌شود؛ جنگ داخلی که خطری برای خاورمیانه و تمامی جهان است.

مالکی ضمن درخواست از جامعه جهانی برای همکاری با عراق در مبارزه با تروریسم گفت: ما پیشتر القاعده را شکست داده بودیم و در حال حاضر نیز راهبرد و استراتژی بهتری برای شکست دادن این گروه تروریستی داریم.

وی خاطرنشان کرد: القاعده تنها به استراتژی حمله به مردم و دست زدن به انفجارهای متعدد در میان آن‌ها اعتقاد دارد برای همین شکست این گروه امری ممکن است و به زودی محقق خواهد شد.

مالکی ادامه داد: ما گفت‌وگوهایی را با مسئولان آمریکایی جهت از سرگیری آموزش نظامی نیروهای عراقی برای مبارزه با تروریسم آغاز کرده‌ایم.

انتهای پیام

کد N132521

وبگردی