آفتاب

نماینده مجلس مردمی سوریه: حضور ایران در ژنو2 بسیار ضروری بود

نماینده مجلس مردمی سوریه: حضور ایران در ژنو2 بسیار ضروری بود

تهران-ایرنا- حسین راغب نماینده مجلس مردمی سوریه در حاشیه نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در تهران گفت: حضور ایران در مذاکرات ژنو 2 بسیار ضروری بود.

راغب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اظهار تاسف از حضور نداشتن ایران در کنفرانس ژنو 2 گفت: ما از ابتدا خواستار حضور ایران به عنوان یک کشور موثر در این کنفرانس بودیم والان نیز معتقدیم یکی ازدلایل شکست کنفرانس ژنو 2 حضور نداشتن ایران در این کنفرانس است.

وی افزود: سوریه قبل از برگزاری ژنو 2 خواستار مشارکت ایران در آن بود وبر این نکته بسیار پافشاری کرد و پس از برگزاری نشست از برگزارکنندگان به خاطر مشارکت نداشتن ایران انتقاد کرد.

وی در ادامه این پرسش را مطرح کرد که چگونه عربستان و قطر که حامیان مالی وتسلیحاتی تروریست ها در سوریه هستند در اجلاس ژنو 2 حضور داشتند اما ایران که از ابتدای بحران سوریه خواستار حل سیاسی آن بود مشارکت نداشت.

این نماینده مجلس مردمی سوریه افزود: راه حل سوری- سوری که ایران از قبل در مجامع بین المللی مطرح کرده بود هنوز هم بهترین راه حل سیاسی بحران سوریه است.

وی هم چنین با اشاره به تاسیس کمیته فلسطین در حاشیه اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی در تهران گفت: سوریه و فلسطین از یکدیگر جدا نیستند و در طول تاریخ همیشه مساله فلسطین در صدر مسائل سوریه قرارداشته است.

وی سوریه را محور مقاومت فلسطین خواند و گفت: سوریه نهایت تلاش خود برای حمایت از قدس را به کار می گیرد.

راغب با اشاره به گروههای تکفیری مسلح در سوریه گفت: دولت عربستان با حمایت مالی وتسلیحاتی خود از این گروهها در قتل عام مردم سوریه شریک است.

وی نقش مثبت ایران در منطقه وحل مشکلات آن را بسیار چشمگیر وبا اهمیت دانست و افزود: همواره حضور ایران در مجامع بین المللی برای کشورهای اسلامی بسیار سودمند است.

نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی از روز 29 بهمن در تهران آغاز شده و امروز نیز به کار خود ادامه می دهد.

مترجمام* 1453 *1446
کد N132282

وبگردی