آفتاب

انگلیس خشونت های اوکراین را محکوم کرد

انگلیس خشونت های اوکراین را محکوم کرد

لندن - ایرنا - در پی تشدید درگیری ها در شهر ˈکی یفˈ پایتخت اوکراین، وزارت خارجه انگلیس سه شنبه شب خواستار حفظ آرامش و خویشتنداری همه طرف ها شد.

به گزارش ایرنا، ˈدیوید لیدینگتونˈ معاون امور اروپا در وزارت خارجه انگلیس ضمن محکوم کردن خشونت های اوکراین گفت: من از گزارش های امروز در مورد خشونت های شدید در اوکراین و کشته شدن چند نفر در ˈکی یفˈ وحشت زده شدم. چنین خشونت هایی هیچ جایگاهی در یک دموکراسی اروپایی ندارد.

بر اساس گزارش منابع خبری در جریان خشونت های روز سه شنبه در شهر ˈکی یفˈ دست کم 18نفر کشته و دهها نفر دیگر مجروح شدند.

معاون وزارت خارجه انگلیس گفت: طی چند روز گذشته با آزادی معترضان زندانی و عقب نشینی مخالفان از ساختمان شورای شهر ˈکی یفˈ نشانه هایی از پیشرفت مشاهده شد. این اقدامات حرکت در مسیر درست بود و من به همه طرف ها در اوکراین تاکید می کنم که به مسیر مصالحه و گفت و گوهای واقعی بازگردند.

وی افزود: اوکراین نیازمند ثبات است تا دولت بتواند به علل واقعی اعتراضات که شامل فساد، مصونیت از مجازات و فقدان نظارت و کنترل در نظام فعلی دولتی است، رسیدگی کند.

ˈباید همه به حکومت قانون متعهد باشند و به آزادی های مدنی و اصول بنیادی حقوق بشر احترام بگذارند.ˈ

لیدینگتون اظهارداشت: اکنون زمان مناسبی است که قانونگذاران اوکراینی از تلاش های جدی و متعهدانه برای تشکیل یک دولت جدید که احترام به همه اوکراینی ها را سرلوحه کار خود قرار دهد و با چالش های جدی سیاسی و اقتصادی مقابله نماید، حمایت کنند.

شهر ˈکی یفˈ پایتخت اوکراین طی سه ماه اخیر شاهد اعتراضات ضددولتی بوده که بعضا به خشونت کشیده شده است.

دولت های غربی از ابتدای بحران اوکراین از معترضان آن کشور حمایت کرده اند.

اروپام**345
کد N132175

وبگردی