آفتاب
در دیدار امیرعبداللهیان با رییس مجلس ساحل عاج مطرح شد؛

اعلام آمادگی ایران بر گسترش روابط با ساحل عاج

اعلام آمادگی ایران بر گسترش روابط با ساحل عاج

تهران – ایرنا - معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با ˈگیوم سوروˈ رییس مجلس ساحل عاج از آمادگی کشورمان برای گسترش روابط دو و چند جانبه با جمهوری ساحل عاج در تمامی زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، حسین امیر عبداللهیان در این دیدار ضمن تشریح سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در خصوص اولویت همکاری با کشورهای آفریقایی و اعضای سازمان همکاری اسلامی، افزود: تهران آماده است تا دستاوردها و تجارب 35 ساله خود را در اختیار کشورهای دوست از جمله ساحل عاج قرار دهد.

گیوم سورو رییس مجلس ملی ساحل عاج نیز ضمن تشکر از مهمان نوازی و برخورد گرم و برادرانه مقامات جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به نیازهای کشورش در حوزه های نفت، صنعت، کشاورزی و زیرساخت ها، خواستار بهره مندی از تجارب کشورمان برای توسعه و پیشرفت ساحل عاج شد.

وی ضمن تجدید دعوت از مقامات کشورمان برای سفر به ساحل عاج و برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور، ابراز امیدواری کرد تا سفر معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه ایران به ساحل عاج که قرار است بزودی انجام شود، دستاوردهای مفیدی برای روابط دو کشور درپی داشته باشد.

شبس (1) ** 1346 **1552
کد N132146

وبگردی