آفتاب

مذاکرات کارشناسان ایران و 1+5 پایان یافت

مذاکرات کارشناسان ایران و 1+5 پایان یافت

مذاکرات ایران و 1+5 که ساعتی پیش در سطح معاونان وزیران خارجه در محل اقامت هیات‌های مذاکره‌کننده دو طرف آغاز شده بود پایان یافت.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعزامی به وین، دومین نشست ایران و 1+5 عصر روز سه‌شنبه به سرپرستی سید عباس عراقچی و هلگا اشمید معاونان ظریف و اشتون آغاز شد.

نشست صبح و افتتاحیه مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 ساعت 11 و 15 دقیقه صبح روز سه‌شنبه 29 بهمن در مقر سازمان ملل در وین با حضور کاترین اشتون، نماینده 1+5 و محمدجواد ظریف، رییس هیات مذاکره‌کننده ایران آغاز شد و دو طرف در سخنانی نقطه‌نظرات‌شان را درباره مساله هسته‌ای و چارچوب مذاکرات در این مرحله که مربوط به گام نهایی توافق ژنو است ارایه کردند.

پس از آن معاونان وزیران خارجه ایران و سه کشور اروپایی و نیز آمریکا با یکدیگر جداگانه دیدار کردند.

دیدار عراقچی و وندی شرمن، معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا 80 دقیقه ادامه یافت.

عراقچی ظهر امروز به وقت محلی در جمع خبرنگاران ایرانی درباره دیدارش با وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا گفته بود که این دیدار‌ها کمک می‌کند برداشت صحیح‌تری از مواضع هم پیدا کنیم و در طول مذاکرات منطقی‌تر جلو رویم. همه اعضای 1+5 و ما به گفت‌وگوهای دوجانبه راغب هستیم چرا که درک بهتری را نسبت به مواضع همدیگر ایجاد می‌کند. در این گفت‌وگوها فرصت برای بیان مطالب بیش‌تر فراهم است و راحت‌تر است و طبیعی است صحبت‌ها جزیی‌تر خواهد بود و اشاراتی که ممکن است در حضور کشورهای دیگر صورت نگیرد آسان‌تر باشد و این درباره همه کشورهاست نه یک کشور خاص.

به گزارش ایسنا مذاکرات روز چهارشنبه نیز ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N132089

وبگردی