آفتاب
رئیس پارلمان تاجیکستان:

درتوافق ژنو طرفدار حل مساله با گفت و شنود هستیم

درتوافق ژنو طرفدار حل مساله با گفت و شنود هستیم

رئیس پارلمان تاجیکستان با اشاره به پرونده هسته ای ایران و مذاکره با کشورهای 1+5 گفت: در توافق ژنو طرفدار حل مساله با گفت و شنود هستیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، رئیس پارلمان تاجیکستان در نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی که صبح امروز در سالن اجلاس سران آغاز شد با اشاره به اینکه وظیفه ما وسعت بخشی به فعالیت پارلمانی و همگرایی همه جانبه سیاسی و اقتصادی و نیز استفاده از نیروی انسانی برای بدست آوردن رشد و توسعه است گفت: تاجیکستان با تکیه بر فرهنگهای بومی راه اتکا به دولت دموکراتیک را پیش گرفته است تا بر سیاستهای دولت صاحب اختیارمان در برابر قدرتهای دیگر اعتبار دائمی بخشیم چرا که می خواهیم جایگاه خود را در جامعه بین الملل پیدا کنیم.

وی افزود: فرهنگ اسلامی ما جزئی از فرهنگ ملی ماست که جنبه های ارزشمند دارد، استفاده درست از آن می تواند برای ثبات سیاسی مملکت و بر پایی عدالت موثر است.

رئیس پارلمان تاجیکستان ادامه داد: تاجیکستان یکی از اولین کشورهای عضو سازمان همکاریهای اسلامی است و از این منظر به دنبال همکاری های دو جانبه سازنده در چارچوب این سازمان حرکت می کند.

وی گفت: در مساله پرونده هسته ای ایران و سازش نامه ژنو طرفدار حل مساله با گفت و شنود هستیم و می خواهیم هر چه زودتر با گفت و شنود دولت سوریه صاحب خود را بیابد و مردم آن استقلال پیدا کنند تا هرچه زودتر این جنگها خاتمه یابد.

رئیس پارلمان تاجیکستان با بیان اینکه باید با یکدیگر یک دل باشیم و به هم کمک کنیم زیرا در این صورت است که مسائل حل خواهد شد یادآور شد: کنفرانس امروز در حال معین کردن راه حل همگرایی پایدار و همبستگی استوار بین کشورهای عضو نقش به سزایی خواهد داشت.

 

 

کد N131915

وبگردی