آفتاب

روسیه از چشم پوشی غرب درباره خشونت های معترضان اوکراین انتقاد کرد

روسیه از چشم پوشی غرب درباره خشونت های معترضان اوکراین انتقاد کرد

مسکو- ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه در بیانیه ای از چشم پوشی سیاستمداران کشورهای غربی نسبت به خشونت ها و اعمال خلاف قانون معترضان مخالف دولت اوکراین انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا،دراین بیانیه بااشاره به متشنج شدن اوضاع کی یف گفته شده است:پس ازآن که سران مخالفان دولت اوکراین از معترضان خواستار اعتراضات صلح آمیز شدند،آنها اعمال خشن خود را شروع کرده و به زد و خرود با نیروهای امنیتی و پرتاب سنگ به سوی آنها و آتش زدن خودروها کردند.

در این بیانیه بااشاره به حمله معترضان خشمگین به ساختمان مجلس گفته شد: معترضان با لحن شدید به نمایندگان مجلس اولتیماتوم می دهند و رهبران مخالفان هم هیچ کنترلی بر آنها ندارند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود این اعمال معترضان و وضعیت پیش آمده در اوکراین را نتیجه مستقیم سیاست های غرب و ساختارهای اروپایی و چشم پوشی آنها به اعمال خشن معترضان افراط گرا دانسته است.

در بیانیه آمده است: این سیاست غرب موجب تشویق معترضان افراط گرا به تشدید اقدامات خشونت آمیز خود و اعمال تحریک آمیز علیه حکومت اوکراین شده است.

وزارت خارجه روسیه از مخالفان دولت اوکراین خواستار خودداری از تهدیدگویی و دادن ضرب الاجل و گفتگو با دولت برای پایان دادن به بحران در کشور شده است.

کی یف امروز پس از چند روز آرامش نسبی روز پرحادثه ای را داشت و صدها نفر از معترضان اوکراینی بطور عمده از گروه های ملی گرای این کشور در مقابل ساختمان مجلس رادا اجتماع کرده و با سنگ به آن حمله کردند.

معترضان تلاش کردند که به داخل مجلس رادا نفوذ کنند که با مقاومت نیروهای پلیس مواجه و عقب نشینی کردند.

در جریان سنگ باران و درگیری میان معترضان و ماموران پلیس مقابل پارلمان اوکراین، سه مامور پلیس ویژه ضدشورش مجروح شدند.

معترضان در خیابان شلکویچنی در نزدیکی ساختمان مجلس یک کامیون را به آتش کشیدند.

در این منطقه ماموران پلیس و نیروی داخلی وزارت کشور به سوی معترضان گاز اشک آور پرتاب کردند و آنها هم با سنگ و بطری آتش زا به مقابله برخاستند.

در همین حال شاهدان عینی از برخورد نیروهای پلیس با معترضان در چند خیابان منطقه مرکزی کی یف خبر داده اند و در همین حال از تردد خودروهای امداد برای انتقال مجروحان خبر می رسد.

به گزارش رسانه های خبری روسی، وضعیت منطقه مرکزی کی یف به شدت متشنج شده است و معترضان از بامداد امروز با آغاز مباحثات در پارلمان در باره مساله احیای قانون اساسی 2004 به خیابانها ریخته و در چند خیابان سنگربندی کرده اند.

اروپام/2242**518/1547
کد N131893

وبگردی