آفتاب

آیت‌الله بوشهری جزئیات اجلاسیه استانی مجلس خبرگان رهبری در اصفهان را تشریح کرد

آیت‌الله بوشهری جزئیات اجلاسیه استانی مجلس خبرگان رهبری در اصفهان را تشریح کرد

دبیر "همایش مجلس خبرگان و جایگاه ولی فقیه" با اشاره به برگزاری اجلاسیه استانی خبرگان رهبری در اصفهان در روز چهارشنبه 6 بهمن ماه و تشریح اهداف برگزاری اجلاسیه‌های استانی خبرگان گفت: ما در تلاش هستیم فضای استان‌ها را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که آحاد مختلف جامعه در جریان مسائل خبرگان و مسائل مرتبط با آن قرار بگیرند.

آیت‌الله حسینی بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که خبرگان رهبری علاوه بر دو اجلاسیه رسمی که در طول سال دارد و همچنین اجلاسیه‌ای که بین دو اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری با حضور هیات رییسه و روسای کمیسیون مجلس خبرگان برگزار می‌شود، هر سال یکی دو اجلاس استانی برگزار می‌کند گفت: در این اجلاسیه استانی درصدد هستیم که مباحث مربوط به خبرگان و ولایت فقیه و مباحث اینچنینی در یک فضای تخصصی و همچنین فضای عمومی جامعه به گونه‌ای مطرح شود و سوال‌ها و نگاه‌هایی که در این ارتباط وجود دارد تبیین و به آن‌ها پاسخ داده شود.

وی گفت: امسال نیز اجلاسیه استانی خبرگان فردا و پس‌فردا 30 بهمن و اول اسفندماه در اصفهان برگزار می‌شود.

این عضو مجلس خبرگان در تشریح برنامه‌های دو روزه اجلاسیه استانی خبرگان گفت: در روز چهارشنبه از صبح تا ظهر اجلاس عمومی برگزار خواهد شد و سخنرانان به تبیین مسائل مربوط به خبرگان می‌پردازند و در روز چهارشنبه بعد ازظهر و همچنین روز پنجشنبه حدود 12 برنامه برای این اجلاسیه استانی در نظر گرفته‌ایم که اعضای خبرگان رهبری در آن حضور پیدا می‌کنند.

وی به دیدار اعضای خبرگان شرکت کننده در این اجلاس با دانشگاهیان (اساتید و دانشجویان از دانشگاه‌های مختلف استان اصفهان، بسیجیان، نیروی انتظامی، سپاهیان، نیروهای مسلح، حوزه خواهران و برادران استان اصفهان و فرهنگیان اشاره کرد و گفت: در هر کدام یک از این برنامه‌ها تعدادی از اعضای خبرگان حضور دارند و به طرح دیدگاه‌ها پرداخته می‌شود و سپس جلسه پرسش و پاسخ برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که هدف عمده ما از برگزاری این اجلاسیه‌ها در استان‌های مختلف این است که به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که آحاد مختلف جامعه در جریان مسائل مربوط به خبرگان قرار بگیرند گفت‌: تا کنون 9 اجلاسیه استانی از سوی خبرگان رهبری برگزار شده است.

وی با بیان این‌که در مراسم افتتاحیه این اجلاسیه که با عنوان مجلس خبرگان و جایگاه ولی فقیه برگزار می‌شود، تعدادی از اعضای خبرگان حضور دارند گفت: میزبان جلسه فردا نمایندگان استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری هستند.

وی با بیان این‌که این اجلاسیه از طرف معاونت فرهنگی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود تصریح کرد: در ابتدای این مراسم آیت‌الله طباطبایی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری و همچنین استاندار این استان خیرمقدم به شرکت کنندگان خواهند گفت.

وی در پایان گفت: در این اجلاس طبق آنچه که اعلام شده آیت‌الله مظاهری مدیر حوزه علمیه اصفهان و همچنین تعدادی از اعضای خبرگان در سراسر کشور حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

کد N131874

وبگردی