آفتاب

رییس مجلس قطر: رژیم صهیونیستی باید سلاح های کشتار جمعی خود را از بین ببرد

رییس مجلس قطر: رژیم صهیونیستی باید سلاح های کشتار جمعی خود را از بین ببرد

تهران - ایرنا - رییس مجلس قطر با تاکید بر استفاده تمامی کشورها از انرژی هسته ای صلح آمیز، گفت: رژیم صهیونیستی باید تمامی سلاح های کشتار جمعی خود را از بین ببرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «محمد بن مبارک الخلیفی» در نخستین روز از نهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با اشاره به اینکه اوضاع کنونی منطقه اقتضا می کند که دستور کار این اجلاس حاوی بندهای مهمی باشد، اظهار داشت: باید در جهت تقویت مبادلات بازرگانی بین کشورهای اسلامی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: این اجلاس در حالی برگزار می شود که اسراییل فلسطینیان را می کشد، غزه را تهدید می کند و قدس شریف را در بند دارد که چالشی آشکار علیه قوانین بین المللی است و جامعه بین الملل باید بر این رژیم فشار آورده تا معاهدات بین المللی را رعایت کند.

رییس مجلس قطر تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که اختلافات بین گروه های فلسطینی باید پایان یابد و آنها در مسیر منافع ملی فلسطینیان باید متحد شوند تا بتوانند بر مشکلات غلبه کنند.

وی ادامه داد: قطر همواره بر استقلال کشور فلسطین تاکید کرده و در عین حال باید به مسائل مختلف و مشکلاتی که در کشورهای سومالی، مسلمانان میانمار و آفریقای مرکزی رخ داده، رسیدگی کرد.

رییس مجلس قطر افزود: درباره تروریست باید بگویم که تروریست ها نه دین دارند و نه به هیچ ارزشی معتقدند، ولی باید بین مقاومت و مبارزه مشروع با تروریست فرق قائل شد.

وی با تاکید بر حق تمامی کشورها برای بهره برداری از انرژی صلح آمیز هسته ای، گفت: سلاح های کشتار جمعی و هسته ای باید از منطقه خاورمیانه حذف شود و در این مسیر به خصوص رژیم صهیونیستی باید سلاح های خود را از بین ببرد.

الخلیفی با بیان اینکه باید با تعصب دینی برخورد شدید کرد و به اصل دین اسلام بازگشت، اظهار داشت: ما خواهان گفت و گو بین تمامی ملت ها بر اساس احترام متقابل و درک مشترک هستیم و امیدواریم این نشست به نزدیکی ملت های مسلمان منجر شود.

سیام(3)**9103**9132**1535
کد N131841

وبگردی