آفتاب

وزیرخارجه ژاپن باردیگر خواستار مذاکره با همتای کره جنوبی خود شد

وزیرخارجه ژاپن باردیگر خواستار مذاکره با همتای کره جنوبی خود شد

تهران - ایرنا - خبرگزاری کیودوی ژاپن روز سه شنبه از درخواست مجدد وزیر خارجه آن کشور برای مذاکره با همتای کره جنوبی خود جهت حل بحران روابط تیره و تار دو کشور خبر داد.

براساس این گزارش، ˈفومیو کیشیداˈ روز سه شنبه درخواست های قبلی خود برای برگزاری یک دیدار اختصاصی با ˈیون بیونگ سهˈ همتای کره جنوبی خود را تکرار کرد تا بتواند به نحوی قطع روابط دو پایتخت را ترمیم سازد.

این گزارش حاکی است که اختلافات سوول و توکیو بر سر جزایر تحت کنترل کره جنوبی و نیز اختلاف نظرهای تاریخی شان در باره حاکمیت توکیو بر شبه جزیره کره (کره شمالی و جنوبی) در دوره استعماری ژاپن موجب شد تا روابط سطح عالی دیپلماتیک آنها نتواند از سرگرفته شود.

کیشیدا امروز دریک کنفرانس خبری درتوکیو بر برگزاری یک نشست میان وزیران خارجه برای رفع اختلافات و تقویت روابط خدشه دار شده تاکید کرد و گفت:کره جنوبی همسایه بسیار مهمی برای ژاپن محسوب می شد، چرا رابطه سه جانبه آنها با آمریکا برای حل بحران کره شمالی بسیار حایز اهمیت است.

وی ضمن ابراز امیدواری برای برگزاری هرچه سریعتر نشست وزیران خارجه دو کشور،خواستار گسترش روابط دوجانبه برای تقویت همکاری ای دو کشوربه ویژه درحوزه سیاسی شد.

براساس این گزارش،کشیشیدا ماه گذشته موفق شده بود با ˈچو تای یولˈ معاون دوم وزیر خارجه کره جنوبی در حاشیه یک کنفرانس بین المللی دیدار کرد و پیام خود را از طریق وی به همتای کره ای خود رساند.

مترجمام**1378**1856
کد N131826

وبگردی