آفتاب
انتقاد مسکو از واشنگتن:

آمریکا اوکراین را به صحنه خیمه شب بازی تبدیل کرده است

آمریکا اوکراین را به صحنه خیمه شب بازی تبدیل کرده است

یک مقام وزارت خارجه روسیه با اشاره به وقوع خشونت های جدید در خیابان های اوکراین، دولت آمریکا را متهم کرد با مداخله در مسائل این کشور آن را به صحنه خیمه شب بازی خود تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، دولت روسیه بار دیگر آمریکا را مسئول ادامه وضعیت بحرانی در اوکراین دانست. یک مقام مسئول وزارت خارجه روسیه ضمن محکوم کردن تلاش آمریکا برای اعمال نفوذ سیاسی در اوکراین و به خشونت کشیدن اوضاع در این کشور هشدار داد این وضعیت می تواند به یک پایان تراژِیک ختم شود.

به گفته "الکساندر لوکاشویچ" واشنگتن می کوشد با مخفی کردن اهداف اصلی خود در سایه مسائلی مانند دفاع از حقوق شهروندان اوکراین، به تحولات اوکراین جهت گیری غربی بدهد. این دیپلمات روس این اقدام را به صحنه گردانی در یک نمایش خیمه شب بازی تشبیه و تاکید کرد بیانیه اخیر وزارت خارجه آمریکا مثال بارزی در همین راستا بود.

به اعتقاد لوکاشویچ این بیانیه حکم یک دستورالعمل برای اقدامات آتی در اوکراین را دارد. چنین دستورالعمل هایی ابتدا به توقف مقابله با خشونت طلبان در خیابان پرداخته و همزمان از تشکیل یک دولت چند حزبی حمایت می کند.

این مقام وزارت خارجه یادآور شد این روش آمریکایی ها به خوبی شناخته شده است و در نهایت به یک نتیجه غمبار می انجامد. گفتنی است پایتخت اوکراین از نوامبر گذشته شاهد تظاهرات گسترده مخالفان "ویکتور یانوکوویچ" رئیس جمهوری این کشور است. دور جدید این تظاهرات که از بامداد امروز آغاز شده، همچنان ادامه دارد.

کد N131769

وبگردی