آفتاب

سفر آسیایی کری به دیدار وزرای خارجه کره جنوبی و ژاپن منتهی شد

سفر آسیایی کری به دیدار وزرای خارجه کره جنوبی و ژاپن منتهی شد

با وجود بروز تنش در روابط سئول و توکیو در پی بازدید نخست وزیر ژاپن از معبد کشته شدگان جنگ این کشور سفر آسیایی جان کری باعث دیدار مقامات ارشد وزارت خارجه کره جنوبی و ژاپن شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، پس از سفر آسیایی جان کری، وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد که مقامات ارشد وزارت خارجه این کشور و ژاپن امروز سه شنبه با هدف گسترش روابط میان دو کشور در سئول دیدار کردند.

دیدار همپیمانان اصلی آمریکا پیش از سفر باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور به آسیا در ماه آوریل انجام می شود.

این اولین دیدار میان مقامات کره جنوبی و ژاپن از زمان بازدید نخست وزیر ژاپن از معبد کشته شدگان جنگ این کشور در توکیو موسوم به "یاسوکنی" است. در پی حضور نخست وزیر ژاپن در معبد Yasukuni توکیو، دولت کره جنوبی به این اقدام اعتراض کرد. این معبد در ژاپن سمبل دوران اشغال شبه جزیره کره توسط نیروهای ژاپن در سالهای 1910 تا 1945 می باشد که خاطرات تلخ آن دوران را به یاد می آورد.

شینزو آبه که برای نخستین بار در مدت هفت سال، به این معبد رفته، گفته است با این بازدید قصد توهین و اهانت به احساسات مردم کره جنوبی و چین را نداشته است.

وی گفته است در این بازدید وی به تمامی سربازان ژاپن و دیگر سربازان که در جنگ جهانی دوم جان خود را از دست داده است ادای احترام کرده است.

کد N131767

وبگردی