آفتاب

انتقاد فیزیکدان مشهور از بی تفاوتی افکار عمومی در قبال سوریه

انتقاد فیزیکدان مشهور از بی تفاوتی افکار عمومی در قبال سوریه

"استفن هاوکینگ" با اشاره به کشته شدن هزاران نفر در جنگ داخلی سوریه، بی تفاوتی افکار عمومی نسبت به این جنایات را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری دوغان ترکیه، فیزیکدان 72 ساله انگلیسی از افکار عمومی جهان به خاطر سکوت و بی تفاوتی در قبال کشتار غیرنظامیان در سوریه انتقاد کرد. وی در یک نامه سرگشاده جهانیان را متهم کرد که از دور به حوادث و زشتی های در حال رخ دادن در سوریه نظاره می کند. وی این سوال را از افکار عمومی پرسید که: عواطف و احساسات و روح عدالت طلبی چه شده است؟

این فیزیکدان که به دلیل نظریاتش در فیزیک کوانتوم و سیاهچاله ها به شهرت رسید، هشدار داد: در سوریه هزاران انسان کشته اند، کودکان و زنان هدف گلوله قرار می گیرند، گزارش نهادهای بین المللی از قطع شدن اعضای بدن کودکان مجروح به دلیل نبود امکانات پزشکی حکایت دارد، به دلیل نبود برق نوزادان می میرند.

هاوکینگ که در دوران جوانی به دلیل یک عارضه عصبی دچار فلج شده است زندگی خود را بر روی صندلی چرخ دار می گذراند. گفتنی است با گذشته سه سال از درگیری های سوریه، کنفرانس ژنو 2 که با تبلیغات گسترده غرب و با ادعای پایان دادن به این درگیری ها آغاز شده بود، بدون دستیابی به هیچ توافقی به پایان رسید.

کد N131764

وبگردی