آفتاب
اخبار لبنان/

تمام سلام تشکیل کابینه را معجزه خواند/پیام ولید المعلم به همتای جدید لبنانی اش

تمام سلام تشکیل کابینه را معجزه خواند/پیام ولید المعلم به همتای جدید لبنانی اش

اظهارات رئیس جمهوری و نخست وزیر لبنان در اولین جلسه کابینه جدید، پیام تبریک روس ها و سوری ها به مسئولان لبنانی و دیدار وزیر دادگستری جدید با یک مسئول حزب الله از مهمترین اخبار این کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه القدس العربی، میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان در اولین جلسه کابینه این کشور اعلام کرد: دولت جدیدی که تمام سلام نخست وزیر لبنان ریاست آن را برعهده دارد و این دولت بهترین دولتها در لبنان است زیرا همه در آن مشارکت دارند.

سلیمان بیان کرد: در لبنان مشکلی وجود ندارد و کسی خواستار تغییر نظام نیست و دلیلی برای درگیری های امنیتی جز تروریسم جهانی وجود ندارد.

از سوی دیگر تمام سلام  نخست وزیر لبنان گفت: دولت جدید ساخته لبنانی هاست و تشکیل آن شبیه معجزه است و اگر نتواند معجزه کند تمام تلاش خود را برای تحقق و برقراری امنیت به کار خواهد گرفت.

این در حالی است که وائل الحلقی نخست وزیر سوریه با ارسال پیام تبریکی برای تمام سلام نخست وزیر لبنان ابراز امیدواری کرد که روابط برادرانه میان کشور و دو ملت بیش از پیش تقویت شود و ثبات و امنیت بیشتری به وجود آید.

از سوی دیگر اشرف ریفی وزیر دادگستری کابینه لبنان با اشاره به دیدار خود با وفیق صفا مسئول واحد ارتباط و هماهنگی حزب الله را به منزله از سرگیری رایزنی های سیاسی و امنیتی پس از توقف آن توصیف کرد و افزود: ما با وفیق صفا موضوعات مربوط به اللبوه و عرسال و اینکه ارتش عهده دار موانع موجود در این منطقه باشد بررسی کردیم. اگر اوضاع به همین منوال پیش برود کشور از بحران کنونی خارج می شود.

این در حالی است که نهاد المنشوق وزیر کشور جدید لبنان نیز گفت: با وجود اینکه امکانات ما در مقابله با خطراتی که لبنان را تهدید می کند بسیار اندک است اما از هیچ تلاشی برای برقراری امنیت و کرامت لبنانی ها دریغ نخواهم کرد. تمام تلاش خود را برای تبدیل وزارت کشور به وزارتی برای شهروندان لبنانی به کار خواهم بست.

از سوی دیگر الکساندر زاسپکین سفیر روسیه در لبنان ضمن ارسال پیام تبریک به تمام سلام نخست وزیر لبنان به سبب تشکیل کابینه جدید در این کشور بر حمایت دائمی روسیه از حاکمیت و استقلال و وحدت لبنان تاکید کرد.

وی بیان کرد: تشکیل دولت مصلحت ملی توافقی به تقویت امنیت و ثبات در لبنان منجر خواهد شد.

سفیر روسیه در لبنان ضمن ابراز خوش بینی درباره آینده تحولات این کشور از همه گروه های لبنانی خواست که به گفتگو توجه کنند.

از سوی دیگر ولید المعلم وزیر خارجه سوریه در پیام تبریکی به جبران باسیل وزیر خارجه جدید لبنان بر ضرورت حفظ منافع مشترک و روابط بردارانه میان دو کشور تاکید کرد و افزود: سوریه مایل به همکاری و هماهنگی با شماست زیرا این بر منافع ملت دو کشور تاثیر گذار است.

وزیر خارجه سوریه بیان کرد: ما در راستای حفاظت از حاکمیت و استقلال کشورهایمان از دخالت خارجی حرکت می کنیم.

کد N131763

وبگردی