آفتاب
/نهمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی/

رییس مجلس ساحل عاج: پارلمان‌های اسلامی برای مقابله با تروریسم قاطعیت داشته باشند

رییس مجلس ساحل عاج: پارلمان‌های اسلامی برای مقابله با تروریسم قاطعیت داشته باشند

رییس مجلس ساحل عاج تروریسم را از چالش‌های اصلی پارلمان‌های اسلامی عنوان کرد و خواستار قاطعیت پارلمان‌های اسلامی برای مقابله با این پدیده شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سورو کیگ بفوری گلیوم، رییس مجلس ساحل عاج در نهمین اجلاس بین‌المجالس اسلامی گفت: پارلمان ساحل عاج تلاش می‌کند روابط و همکاری خود را با تمام کشورهای عضو اتحادیه بین‌المجالس و سازمان همکاری‌های اسلامی تقویت کند.

وی افزود: پارلمان کشور ما بر روی این مساله حساس است که بتواند همبستگی، توسعه و عدالت را گسترش دهد. قطعا ارزش‌های اسلامی در بین کشورهای عضو می‌تواند مبنای مستحکمی برای همکاری قرار گیرد.

رییس مجلس ساحل عاج همبستگی بین پارلما‌ن‌ها را مبنای توسعه عنوان و خاطرنشان کرد: ما امیدواریم پارلمان‌های کشورهای اسلامی بتوانند شاخصی از توسعه این کشورها باشند اما توسعه بدون همبستگی و عدالت به وجود نخواهد آمد.

بفوری گلیوم اضافه کرد: نمایندگان پارلمان‌های کشورهای اسلامی باید در جهت ایجاد همبستگی و عدالت در کشورشان تلاش کنند. در کشور ما نیز رییس‌جمهور ساحل عاج اصل و مبنای حکومت را تلاش در این جهت قرار داده و همبستگی، عدالت و توسعه شعار اصلی کشور ماست.

وی اضافه کرد: امروز رییس‌جمهور ساحل عاج مسیر خود را در جهت عدالت و گشایش فضای باز به روی همه کشورها قرار داده است.

رییس مجلس ساحل عاج گفت: ما باید مدارای فرهنگی را در کشورهای اسلامی مدنظر قرار دهیم و به این افتخار کنیم که کشورهای ما از تعصب به دور باشند.

بفوری گلیوم به پدید آمدن بحران‌هایی در کشورهای اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: این موضوع باعث شده برخی دوستان ما از بین بردن موانع برای رسیدن به همبستگی را مورد اشاره قرار دهند و من امیدوارم کشورهای دیگر هم بتوانند به اهمیت همبستگی کشورهای اسلامی واقف شوند.

وی با دعوت پارلمانی‌های کشورهای اسلامی به همبستگی بیشتر، تصریح کرد: با توجه به بحران‌هایی که بخصوص فلسطین، لبنان، سومالی،‌ سودان، سوریه و آفریقای جنوبی با آن روبرو هستند تروریسم از چالش‌های اصلی پارلمان‌های اسلامی به حساب می‌آید و باید برای مقابله با آن قاطعیت به خرج دهیم.

رییس مجلس ساحل عاج با ابراز امیدواری نسبت به تحقق قطعنامه‌های مربوط به بین‌المجالس، اظهار کرد: ما به عنوان نمایندگان ملت مسئولیت داریم که شایستگی اتحادیه بین‌المجالس را ارتقا ببخشیم و با سایر کشورهای عضو مراوده داشته باشیم.

وی در پایان گفت: کشور ساحل عاج هم تلاش خواهد کرد با همکاری سایر کشورهای عضو بین‌المجالس اسلامی بتواند به اهداف والای اتحادیه دست یابد و ما برای این اجلاس هم آرزوی موفقیت می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N131708

وبگردی